Egy hete jelentette be a Warner Bros., hogy legnagyobb filmjeit jövőre egy időben mutatják majd be a mozikban és az HBO Max streamingszolgáltatón. Ezzel a mozisok mellett ők is komoly pénzeket veszítenek rövid távon, de úgy tűnik ezt hajlandóak bevállalni, és inkább az eddig nem túl acélosan teljesítő HBO Max pozícióit erősítenék a kibontakozó streaming-háborúban.
A mozis forgalmazásért gyakran kiálló Christopher Nolan már kifejejtette lesújtó véleményét a döntésről, és voltak arról is információk, hogy Denis Villeneuve, akinek nagyszabású Dűne-feldolgozása szintén bekerült a csomagba, is nagyon csalódott. Most a rendező megszólalt, és nem is fogta vissza magát, a művészeket és a közönséget nem tisztelő Wall Street-i dillettánsoknak állítva be a Warner Bros. tulajdonló telekommunikációs mammutcéget, az AT&T.
Ezzel a döntéssel az AT&T eltérítette a filmtörténet egyik legnagyobb becsben álló és legfontosabb stúdióját. A döntésből teljes mértékben hiányzik a mozi és a közönség szeretete. Mindössze egy telekommunikációs mammut túléléséről szól, amely csillagászati összegű 150 milliárd dolláros adósságot halmozott fel. Így tehát hiába szól a Dűne a moziról és a közönségről, ha az AT&T számára pusztán a saját túlélése fontos a Wall Streeten. Mivel eddig az HBO Max indulása kudarcnak bizonyult, az AT&T úgy döntött, hogy feláldozza a Warner Bros. teljes jövő évi felhozatalát, hogy ezzel a kétségbeesett húzással megragadja a közönség figyelmét
– írja Villeneuve a Varietyn közölt kemény hangvételű közleményében. Ezután kifejti, hogy a Dűne messze a legjobb film, amit eddig csinált, és a stábbal három teljes éven át dolgoztak azért, hogy a film tökéletes moziélményt nyújtson, ám így rengetegen csak képernyőn látják majd. Ráadásul ebben a felállásban kódolva van az is, hogy nem lesz képes anyagi sikert hozni, ezzel pedig szerinte tehát a lehetséges Dűne-franchise-t is eltették láb alól. Persze Villeneuve is a közbiztonságot tartja a legfontosabbnak, de épp ezért halasztották el a premiert csaknem egy évvel, mert jövő októberben már jó esély lesz arra, hogy a mozik normálisan műkődjenek.
Mélyen hiszek benne, hogy a mozifilmek jövőjét a nagyvászon jelenti, nem érdekel mit mond egy Wall Street-i dilettáns
Villeneuve végül szolidaritását fejezi ki a többi filmkészítővel, és összefogásra buzdít. Ha kicsit szabadjára engedjük a fantáziánkat, a rendezők felháborodásában még akár annak lehetősége is benne rejlik, hogy létrejön egy újabb United Artists stúdió, amelyet Charlie Chaplinék hoztak létre száz éve épp azért, hogy a pénzüket számolgató hollywoodi stúdiómogulok ne diktálhassanaka művészeknek.