A Confession (ITV, a héten indult, magyar nyelven még nem látható)
A hat részes brit minisorozat egy valódi bűntényt és annak utóéletét dolgozza fel: a 22 évesen eltűnt Sian O’Callaghan holttestét 2011 márciusában találták meg, pár nappal eltűnése után. A gyilkost megtaláló nyomozó, Steve Fulcher áthágta a rendőrségi protokollt, és gyakorlatilag feláldozta a saját karrierjét az ügy érdekében. Őt most Martin Freeman alakítja, rajta kívül Siobhan Finneran, Jessica D’Arcy és Charlie Cooper játssza a főbb szerepeket.
Amiért várhatjuk: Hiába Freeman a legnagyobb név a színészgárdában, nem is Fulcher és a nyomozás van a középpontban, hanem az áldozat családtagjainak szemszögét ismerhetjük meg, ezért nem is egy hagyományos bűnügyi thrillerről van szó. Olyanból van úgyis elég. (IB)
The Spy (Netflix, szeptember 6.)
A cikkünk megjelenésekor ez a hat részes minisorozat már fel is került a Netflixre, és a hatvanas évek izraeli szuperkéme, Eli Cohen történetét meséli el, aki éveken keresztül az orránál fogva vezette a szír elhárítást. A klasszikus, Budapesten is forgatott kémthrillert az izraeli Gideon Raff rendezi, aki a Homeland alapjául szolgáló, Hatufim (Hadifoglyok) című sorozatot is csinálta korábban, a főszereplő pedig Ali G/Borat/Brüno, azaz Sacha Baron Cohen, de játszik benne a Foglalkozásuk: amerikaiból ismert Noah Emmerich is.
Amiért várhatjuk: Igen, pontosan azért: Sacha Baron Cohen komoly, drámai szerepben. (IB)
Fülledt utcák 3. évad (HBO, szeptember 9.)
David Simon legújabb projektje nem lesz olyan nagy hatású és népszerű, mint főműve, a Drót volt, de ne feledjük, hogy a maga idejében az a sorozat sem döntött nézettségi rekordokat. A pornóipar felemelkedését személyes sorsokon keresztül bemutató, a hetvenes évek legendás New Yorkjába visszakalauzoló sorozat most már a nyolcvanas évekbe lép át, sok évet előreugorva az időben. Az eredetileg is három évadosra tervezett sorozat záró etapja remélhetőleg minden szálat alaposan elvarr majd.
Amiért várhatjuk: A sorozat eddig is fokozottan ügyelt a hiteles korábrázolásra, és most, az évek óta zajló, példátlan nyolcvanas évek-nosztalgia közepette végre megmutathatja, hogyan is kell méltón ábrázolni az örökké velünk maradó évtizedet, nem csak a válltömésekre és ciki frizurákra koncentrálva. (IB)
Unbelievable (Netflix, szeptember 13.)
Divatja van az igaz történetet feldolgozó sorozatoknak, és ezekkel sokszor jobban is járunk, mint az egyre kiagyaltabb és életszerűtlenebb fordulatoktól hemzsegő fiktív sztorikkal. Az Unbelievable is megtörtént eseményen alapul, egész pontosan az azt feldolgozó, Pulitzer-díjas újságcikken. Egy nemi erőszak-ügyben a rendőrök nem hittek az áldozatnak, és ellene indítottak eljárást hamis vád miatt, de két női nyomozó újra elővette az ügyet. A sorozat főszereplői Toni Collette és Merritt Weaver lesznek.
Amiért várhatjuk: A nemi erőszakot bemutató filmjeleneteket rengeteget támadták az utóbbi időben, amiért teljesen hamis képet festettek róla, és csak egy filmes toposz lett a sok közül. Az Unbelievable viszont az első kritikák szerint nagyon empatikusan, az áldozatok szemszögét ismertetve beszél erről a rendkívül kényes témáról. (IB)
Temple (HBO, szeptember 13.)
A norvég Valkyrien sorozat brit remake-jében az eddig főként főgonoszokat játszó Mark Strong (Kickass, Shazam!, Kingsmen) egy londoni sebészt alakít, aki a londoni metró nem használt alagútjában működtet egy titkos, földalatti klinikát olyanoknak, akik valamilyen okból kívül maradnak a rendszeren. A női főszerepet a Trónok harca Melisandrájaként ismert, holland Carice van Houten játssza.
Amiért várhatjuk: Az alkotók szerint nehezen besorolható a sorozat műfaja, a társproducerként is közreműködő Strong szerint „egy különös sorozat a különös időkre.” (IB)
American Horror Story: 1984 (FX, szeptember 18.)
Az FX horrorantológiájának új évadja a címből sejthetően 1984-ben játszódik majd, amikor öt jóbarát úgy dönt, hogy táborvezetőnek áll a Redwood Kempingben. Ám miközben igyekeznek beletanulni új munkakörükbe, egyre egyértelműbbé válik, hogy a táborban nemcsak az erdő éjszakai hangjai ijesztőek.
Amiért várhatjuk: Az American Horror Story eddig még nem okozott csalódást, azt meg már nem is merjük mondani, hogy megint a nyolcvanas évekbe utazunk. Már hiányozna, ha nem így lenne. (BJL)
Criminal (Netflix, szeptember 20.)
Tizenkét sztori, tizenkét bűnügy, amit a Netflix új, nemzetközi projektjében négy különböző ország – Nagy-Britannia, Németország, Franciaország és Spanyolország – négy bűnüldöző szerve próbál megoldani a maga bevált módszereivel. A briteknél Katherine Kelly, a franciáknál Margot Banchilhon, a németeknél Eva Meckbach, a spanyoloknál pedig Jorge Bosch vezeti majd a nyomozást, de feltűnik David Tennant vagy Sylvester Groth is.
Amiért várhatjuk: a bűnügyi sztorikra lehetetlen ráunni, itt pedig ezt a szubzsánert tekerik meg azzal, hogy kizárólag a kihallgatásra fókuszálnak, nincs is másik helyszín. (BJL)
Prodigal Son (Fox, szeptember 23.)
Malcolm Bright kriminálpszichológus – és zseni. Képességeit arra használja, hogy a New York-i rendőrségnek segítsen kézre keríteni a bűnözőket, miközben neurózisával és manipulatív anyjával is meg kell küzdenie, no meg apjával, aki nem mellesleg sorozatgyilkos, és aki mindenképpen kapcsolódni szeretne fiával.
Amiért várhatjuk: A zseniszámba menő rendőrségi dolgozókat a Gyilkos elmék Spencer Reidje óta szeretjük, itt pedig egy egész sorozat épül egy ilyen karakter köré. (BJL)
Nagy Katalin (HBO, október 3.)
A négy részes történelmi minisorozat a történelem egyik leghíresebb és legnagyobb hatalmú uralkodónőjéről, az Oroszországot modernizáló és valódi nagyhatalommá tevő Katalin cárnőről szól, akit nem kisebb név, mint Helen Mirren játszik. A Litvániában forgatott Nagy Katalin klasszikus brit kosztümös sorozatnak tűnik az előzetes alapján, olyan kiváló színészekkel, mint a cárnő szeretőjét, Patyomkin herceget alakító Jason Clarke, továbbá Gina McKee és Rory Kinnear.
Amiért várhatjuk: Az egyik legelismertebb élő brit színésznő jutalomjátéka egy jól láthatóan nagy költségvetésű történelmi drámában. (IB)
Watchmen (HBO, október 21.)
A helyszín egy alternatív Amerika, ahol nem csupán léteznek maszkos igazságosztók, de egyből be is vannak tiltva, merthogy túlságosan erőszakosan oldják meg a világmegmentést. Néhányan közülük összefognak, és összeesküvés szerveznek az elnyomásuk megszüntetésére, míg néhányan megpróbálják őket megállítani, megakadályozandó a komolyabb konfliktust.
Amiért várhatjuk: A DC képregényekből készült már filmadaptáció, ez a mostani sorozatos feldolgozás viszont azt ígéri, hogy amellett, hogy megadja a nosztalgiának, ami jár, nem lesz a képregények pontos átültetése, hanem afféle remix, a képregény elemeivel, de saját történettel. (BJL)
Castle Rock 2. évad (HBO, október 24.)
Stephen King műveinek gyakori helyszíne a fiktív maine-i kisváros, Castle Rock, ahol a horrorkirály sötét látomásai megtörténnek szerencsétlen hőseinkkel, a figurák és esetek a King-rajongóknak régi ismerőseik, veszett kutyától a Shawshank börtönig. Hogy itt mi történik, azt ugyanakkor senki sem tudhatja előre, épp azért, mert Kingről van szó.
Amiért várhatjuk: A Második Nagy Stephen King Láz idején ez még kérdés? (BJL)
Szilícium-völgy 6. évad (HBO, október vége)
A San Franciscó-i informatikus startupperek élete sem játék és mese, főleg, ha a gonddal épített-szépített cégüket kell navigálni a gyilkos világban, ami a technológia és az üzlet határán kialakult. A dologban persze vastagon ott van a humorforrás is, hiszen ennyi bénázáson ha más nem, kínjában muszáj röhögnie az embernek.
Amiért várhatjuk: A tech-szitkom a végéhez ér, ez az utolsó évad, és nyilvánvalóan szeretnénk látni, hogy hova fut ki végül kedvenc IT-hőseink sorsa. (BJL)
Most nevess 2. évad (HBO, november 4.)
A gyerekek kedvence, Pickles úr a magánéletben egyáltalán nem az a nagy nevettető, akinek a külvilág hiszi: elvált férj és gyászoló apa, és a sorozat alapfeszültségét ez a kettősség adja. Jim Carrey még soha nem volt ilyan szomorú, mint itt, és ha ehhez hozzáadjuk Michel Gondryt, Catherine Keenert és Clive Langellát, akkor ez rossz már nem lehet.
Amiért várhatjuk: Az első évadra azért gyakori panasz volt, hogy elég egyenetlen a sorozat, a második évadban itt a lehetőség kiküszöbölni a hibákat. (IB)
Az Úr sötét anyagai (HBO, ősz)
Philip Pullman nálunk is népszerű fantasy-trilógiája egyértelmű alapanyag egy népszerű young adult sorozathoz, és az, hogy a BBC és az HBO közösen nyúltak hozzá, mutatja is a jelentőségét. Az alternatív valóságban játszódó sorozatban Lyra (Dafne Keen) párhuzamos világokból jár ki és be, közben pedig egy veszélyes titokra bukkan.
Amiért várhatjuk: Akik olvasták a könyvet, azoknak nem kérdés, akik nem, azoknak Ruth Wilson, James McAvoy vagy a Hamilton musical író-főszereplője, Lin-Manuel Miranda elég ösztönző lehet a szereplők közül. (IB)
Eszmélet (HBO, november)
A cseh HBO saját gyártású sorozata egy nemzetközi kémthriller lesz a nyolcvanas évek Csehszlovákiájából, a főszerepben a brit Hattie Morahannal és a cseh-kanadai David Nykllel. Az általában férfiközpontú zsánert most egy nő szemszögéből láthatjuk majd, az alkotók pedig ígérik, hogy hűen visszahozzák a késő nyolcvanas évek Prágáját (és Londonját).
Amiért várhatjuk: A sorozat rendezője, Ivan Zacharias jegyezte a csehek korábbi HBO-s produkcióját, a sokat dicsért Pusztaságot is. (IB)
ZeroZeroZero (HBO, ősz-tél)
Elég talán annyi, hogy a sorozat a Gomorra című könyvével világhírűvé váló, és ezzel egy időben a maffia célkeresztjébe kerülő Roberto Saviano regénye alapján készült. A nemzetközi kokainkereskedelemet bemutató drámasorozat főszerepében Gabriel Byrne, Andrea Riseborough és Dane DeHaan látható majd.
Amiért várjuk: Ha Saviano nem elég, akkor tegyük hozzá, hogy a Gomorrát és a Suburrát is jegyző Stefano Sollima sorozatáról beszélünk. (IB)
The Witcher (Netflix, valamikor idén)
A magyarul Vaják névre keresztelt sorozat az azonos című fantasyregényeken alapul, és meglehetős rajongóbázis várja körömrágva, hogy végre bemutassák. A főhős, Geralt veszélyes szörnyek fejvadászaként tengeti mindennapjait ebben a veszélyes varázsvilágban,
Amiért várjuk: egyrészt Henry Acélember Cavill olyan elképesztő jól fog kinézni a sorozatban, hogy azt muszáj látni, másrészt kíváncsian várjuk, mit tud a Netflix kihozni egy ennyire nem amerikai jellegű fantasyeposzból. (BJL)
The Trial Of Christine Keeler (BBC, pontos premierdátum ismeretlen)
Christine Keeler, egy csinos és csinosságát pénzzé tevő fiatal nő, akit ma alighanem sugar babynek neveznénk, viszonyt kezdett két politikussal, éspedig két ellentétes oldalon álló politikussal: az akkori brit hadügyminiszterrel, John Profumóval és Jevgenyij Ivanov orosz haditengerészeti attaséval, aki nem mellesleg szovjet kém volt. Ebből lett nagyanyáink korának szexbotránya, a Profumo-ügy, amiről egyébként itt írtunk.
Amiért várhatjuk: Ugyan a Profumo-ügy több mint ötvenöt éve történt, tanulságos a jelenben is, hiszen – amint azt a metoo-ügy elég nyilvánvalóvá tette – a hatalom kéz a kézben jár a szexuális kizsákmányolással, ez a hatrészes minisorozat pedig kínál majd némi betekintést a jelenség lélektanába. (BJL)
The End Of The F***ing World 2. évad (Netflix, november)
Főhősünk, James, a félárva tini hosszas agyalás után arra jut, hogy ő bizony pszichopata, és éppen áldozat után kutat, mikor megismeri az iskola egyik új diákját, Alyssát, akivel járni kezdenek – miközben a fiú azt tervezgeti, hogyan végez majd a lánnyal. Aztán persze nem alakul minden a terv szerint.
Amiért várhatjuk: A 2018-as év egyik nagy meglepetése és instant kedvence lett a Netflix sorozata, nem kis részben a zseniális hangulat és a zenék miatt, ami alighanem változatlan marad az új évadban is. És hát az efféle rövid epizódos agybajokra mindig van igény. (Bodnár Judit Lola)
Godfather of Harlem (Sky Atlantic, valamikor ősszel)
A harlemi keresztapa története megtörtént eset, Bumpy Johnson pedig valóban létezett: a ’60-as évek elején, tíz év börtönnel a háta mögött arra jött haza, hogy a környéket, aminek egykor ura volt, az olasz maffia uralja, és hogy esélye legyen velük szemben, összefog az ekkoriban feltörő Malcolm X-szel.
Amiért várhatjuk: Forest Whitaker egy bandaháborús bűnfilmben? Kihagyhatatlan. (BJL)
Borítófotó: Unbelievable (Beth Dubber – © Netflix)