A Netflix egyszerre lőtt oltári nagy öngólt, és csinált magának jó reklámot egy közepesnél is ezerszer rosszabb romantikus vígjátékkal, a Christmas Prince-szel (Egy karácsonyi herceg). Talán észre se vette volna senki, hogy a minőségi és általában szuper sorozatokat gyártó Netflix időközben ráállt a felejthető filmekre is, és leforgatott egy eszméletlen béna és olcsó valamit Romániában. De maguk keresték a bajt, ugyanis pár nappal ezelőtt a streaming szolgáltató kiírta Twitterre, hogy
To the 53 people who’ve watched A Christmas Prince every day for the past 18 days: Who hurt you?
— Netflix US (@netflix) 11 December 2017
Szóval nekimentek a nézőiknek, finoman kicikizték az ízlésüket, amiért tulságosan rákaptak egy csöpögő sztorira egy fiktív kiályi családról. Ráadásul azt se felejtsük el, hogy mennyire jó érzés, ha a Netflix így kezeli a szenzitív adatainkat. Persze azonnal megvédték magukat, hogy ezek a számok csupán az általános trendeket mutatják, nem egyéni felhasználókat, de ettől még mindig érdekes, hogy miért röhögték ki a saját filmjüket.
Jó, igazából megértjük
Tényleg nagyon gáz, és esélyes, hogy a kutya se foglalkozott volna az Egy karácsonyi herceggel, ha nincs ez a tweet. Elfért volna a polcon a többi bénaság mellett, azzal a különbséggel, hogy az ember ilyesmit nem a Netflixtől vár. A herceges sztori méltó az elődjeihez, plusz egy szerelmes történet egy kitalált királyi családról, és egy amerikai lányról, aki azelőtt soha nem járt olyan elegáns környezetben, mint Aldovia festői lankái.
Meg is kérdezte egy tweetelő, hogy vajon Aldovia Genovia, azaz a Neveletlen hercegnő kitalált országának szomszédja-e.
Is Aldovia next door to Genovia? #AChristmasPrince #Netflix
— Malissa (@malissamistry) 2 December 2017
A felvetés jogos, nem sokban különbözik a film Anne Hathaway Oscar előtti időszakától, amikor a Neveletlen hercegnő egy és kettőre adta a fejét. Ugyanaz az alap (még egy íjászkodós jelenet is stimmel, mind a két filmben nyílvesszővel lőnek az arisztokraták, mi mást is csinálhatnának), adott egy amerikai lány, Amber (Rose McIver), aki most éppen újságíró egy nevetséges nevű, Now Beat magazinnál. De sajnos nem érkezett meg számára az áttörés, Amber megragadt mezei olvasószerkesztőnek, ő javítgatja a nagyágyúk hibáit. Szerencséjére viszont karácsonykor senki sem akar dolgozni, így a főnöke őt küldte Aldoviába, hogy körbeszaglássza a királyi családot, és a híresen nőcsábász trónörököst.
Aztán persze semmi sem alakul úgy, ahogy Amber tervezte, a hájas fenekű ingyenélőknek beállított sajtó hoppon marad, mivel a herceg, Richard (Ben Lamb) beleunt a hercegeskedésbe, és felültette az újságírókat. Amber azonban tudja, hogy nem mehet haza üres kézzel, belóg a fapados palotába, és eladja magát a kisebbik hercegnő tanítójának. Nyilván az amerikai lány hamar a család közelébe férkőzik, megszereti őket, a baj csak az, hogy senki se tudja az igazi nevét. Egyelőre! Szerelem szövődik, majd bonyodalom, ahogy ez lenni szokott.
És tulajdonképpen tök igaza van a Netflixnek, ki a fene akarja ezt az ismeretlen színészekkel leforgatott béta Neveletlen hercegnőt 18 napig újranézni, ha egyszer is nehéz? A sztori butácska és elcsépelt, semmi újdonság vagy csavar nincs benne, még a fiktív országnak sem sikerült egy eredeti nevet kitalálni. A királyi család attól királyi, hogy a legbritebb brit akcentust vették elő a színészek, az újságíró lány pedig attól amerikai, illetve egyszerre lezser és elegáns, hogy Converse-t húz a blézerhez. Sekélyes minden, és ehhez elég csak megnézni egy szintén Twitterre kiírt észrevételt, az újságírónő jegyzeteit. Semmi konkrétumot, vagy bizonyítékot, észrevételt nem ír, csak azt tudja, hogy nagyon sokat kell még kutakodnia, és ásnia. Ez az egy biztos.
Azt hiszem, kezdem megismerni az igazi herceget… Nem olyan, mint gondoltam. Mindjárt itt a koronázó ceremónia, és én még mindig nem tudom az igazi sztorit. Mélyebbre kell ásnom.
Watching the @netflix original, #AChristmasPrince, about an American journalist who goes undercover to get the scoop on a handsome prince. Here are her notes: pic.twitter.com/euGPgCvOd7
— Emily Black Favreau (@ebfavs) 27 November 2017
Természetesen itt is akadnak gonosz karakterek, minden mozzanat kísértetiesen hasonlít a Neveletlen hercegnőre vagy a Miről álmodik a lányra, amiben annak idején még Colin Firth táncolt bőrgatyában, hogy egy kicsit elszabaduljon a palotából.
Arra pedig már a Washington Post hívta fel a figyelmemet, hogy éppen december 3-án jött ki egy hasonló című, Az én karácsonyi hercegem (My Christmas Prince) nevet viselő tévéfilm, de ez a hírhedten butácska filmeket gyártó Lifetime-on, ahol azért kevésbé meglepő, mint a Netflixen. Itt egy amerikai lány utazik haza a szülővárosába, Wisconsinba, és hirtelen kiderül a normálisnak tűnő barátjáról, Alexről, hogy herceg Madelviából (!). Az új információ óriási dilemma elé álítja Samanthát, hogy most maradjon a tanári állásánál vagy válassza a királyi címet. Hogy Az én karácsonyi hercegem és az Egy karácsonyi herceg közül melyik a jobb, azt talán egy következő cikkben megfejtjük. Lehet megéri, sokan ugyanis éppen a hibái miatt igazi Karácsonyi herceg-rajongók lettek, és már várják a folytatást.
Frissítés: időközben rájöttünk, hogy a Spotify-nak tavaly már volt egy hasonló reklámja, amikor is a saját felhasználóik adataikból csináltak óriásplakátokat, illetve hozzájuk szóltak. Olyan szövegeket írtak ki, mint hogy „kedves idegen, aki 42-szer játszotta le a Sorryt Valentin-napon, mit csináltál?” Egy másik plakáton arra kérdeztek rá, hogy vajon ki hallgathatta ugyanezen a napon Forever Alone (örökké egyedül) playlistet négy órán keresztül? Az ötletes reklámon viccesen szóltak be a hallgatóknak. „Annak a 1235 srácnak üzenjük, akik imádták a Lányos este playlistet, hogy szeretünk titeket!”
A Netflix is valami hasonlót tervezhetett, de nem egészen úgy sült el, ahogy gondolták.
Kiemelt kép: Netflix