A francia-belga film (előzetes itt) egy házaspár válásának története, ahol a pénzügyi kiszolgáltatottság ellehetetleníti a szereplők érzelmi viszonyainak egyébként is problémás rendezését. Boris (Cédric Kahn) nem tud elköltözni a lakásból, melyben ikerlányaikkal közösen élnek, amíg Marie (Bérénice Bejo) nem vásárolja ki belőle. Mi történik, ha már nem lehet rendbe hozni, ami tönkrement?
A korábbi munkáiért már számos díjra jelölt Joachim Lafosse filmjében nem egy házasság megromlását mutatja be, hanem realista módon tárja fel a szereplők jelen idejű próbálkozásait az összetett és idegőrlő helyzet megoldására. Az alkotást az idei cannes-i rendezők két hete szekciójában mutatták be. Hat országban szerepel a Scope100 programban, ennélfogva ez a produkció került a legtöbb helyen versenybe.
A 2015-ben indult Scope-program első hazai győztese a norvég Magam ura (Mot naturen) című dramedy lett, 2016-ban az izlandi Madárkák (Sparrows) című film kapta a legtöbb szavazatot, mely egy magányos tinédzser kálváriáját mutatta be. A Creative Europe által támogatott közönségedukációs programban a 100 fős zsűri idén 7 filmből választotta ki a neki legjobban tetszőt. Az online filmfesztivál mellett offline szakmai találkozók során vitatta meg az egyes filmek érdemeit és forgalmazási lehetőségeit.
Idén az After Love (L’économie du couple) szoros versenyben lett első a második helyezett, észt Mother (Ema) és a harmadik, francia Orphan (Orpheline) előtt.
A filmet tavasszal mutatja majd be a Scope100 hazai koordinátora, a magyarhangya, a résztvevőkkel közösen kidolgozott forgalmazási stratégia keretében. A magyarhangya szerint zsűri a lehető legtöbb nézőt vonzó filmet választotta ki a programból.