A vizsgálatokból kiderült, hogy az egy kilogrammosra becsült pokolgép a 30. sor A, vagy a 31. sor A ülőhelye alatt robbant fel, és az ott ülők azonnali halálát okozta. Az említett fiatal lányé volt az utóbbi hely, előtte pedig a 77 éves Nagyezsda Basakova ült. A jelek szerint a robbanás lökete a gép orra felé volt erősebb, egészen a 27. sorig elért. A hátrafelé ható lökéshullám vége pedig a 32. sornál volt.
Az as-Surúk értesülései szerint az egyiptomi polgári légiforgalmi miniszter, Hoszám Kamál két napja találkozott Kairóban az orosz vizsgálóbizottság vezetőjével, Alekszandr Basztrikinnel és a testület több tagjával. Az együttműködésről tartott megbeszélések során megállapodtak abban is, hogy megosztják a rendelkezésükre álló információkat.
Az egyiptomi illetékeseket váratlanul érte az az egy héttel ezelőtti – Kairó szerint előre nem egyeztetett – moszkvai bejelentés, amely szerint pokolgép okozta a szerencsétlenséget.
Kamál akkor kijelentette, hogy az általa vezetett tárca továbbra sem tudja a szerencsétlenség okát, és arra emlékeztetett: a Kairóban tevékenykedő nemzetközi vizsgálóbizottság a műszaki vizsgálatokért felelős egyetlen hivatalos testület, amellyel minden félnek kötelessége megosztani értesüléseit.
A történtek hatalmas csapást mértek a gyengélkedő egyiptomi gazdaság számára nélkülözhetetlen idegenforgalomra. Míg a Vörös-tenger partján elterülő népszerű üdülőváros, Sarm-es-Sejk szállodáinak a következő hónapokra jegyzett foglalásai a katasztrófa előtt a száz százalékot is elérték, ez az arány a múlt heti adatok szerint 27 százalékra zuhant.