A már elfogadott törvénymódosítás lényege, hogy az állam fokozatosan kivonul a fővárosi és főváros környéki közösségi közlekedés finanszírozásából, a feladatot a kerületi önkormányzatok kapják meg.
A Népszabadság szerint a változtatás sem a főpolgármesternek, sem a kerületi fideszes polgármestereknek nem tetszik, ezt jelzi, hogy Tarlós mellett Riz Levente, Láng Zsolt, Kovács Péter és Kocsis Máté kerületi vezetők is aláírták azt az Orbánnál tiltakozó levelet, amelyben az átcsoportosítás tarthatatlanságára hívják föl a figyelmet.
A napilap megkereste a polgármestereket, ők azonban hárítottak, nem akartak megszólalni. Nem úgy az ellenzéki polgármesterek. Zugló első embere, a PM-es Karácsony Gergely szerint a kerületek lakosságának elemi környezetvédelmi és egészségügyi érdeke, hogy a bejáró forgalom a közösségi közlekedést használja, ezt azonban az agglomerációs települések nem tudják megfinanszírozni, a fővárosnak pedig valójában nem feladata.
„Éves szinten nagyjából 20 milliárdos összegről beszélünk, és még csak az sem igaz, hogy a kormány ne tudná előteremteni. Mi például örömmel lemondanánk a Városliget-projektről, az önmagában 20 évre rendezné az állami részt”, mondta.
Ezen a véleményen van a XIX. kerületet irányító, szocialista Gajda Péter is, szerinte a kormánynak „bezzeg minden hülyeségre van pénze”, Kispesten például évi 7,5 milliárdot költ el az Orbán-kabinet focira. Gajdát meglepte a kormánydöntés, eleinte blöffnek gondolta.