Üzleti tippek

Több elenőrzés – összefog az APEH és a VPOP

admin
admin

2004. 12. 20. 00:00

“Az országnak egy zsebe van, nincs különbség központi bevétel között, és a vállalkozások számára is csak technikai különbséget jelentenek a különböző adó-, illetve vámterhek” – indokolta Király László György, az APEH elnöke azt a lépést, miszerint az adóhivatal együttműködési megállapodást kötött a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságával.

Király László György elmondta, hogy a közös ellenőrzések sem a két ellenőrző hatóság, sem a vállalkozók számára nem jelentenek többletköltséget, viszont az adófizetők a mostanihoz képest több ellenőrzésre számíthatnak a jövőben.

Az adózás rendjéről szóló törvény lehetővé teszi, hogy a VPOP az ellenőrzések során önállóan végezzen el az APEH hatáskörébe tartozó bizonyos feladatokat. A megállapodást követően tehát a vám- és pénzügyőrség szervei olyan feladatokat is elláthatnak, mint az operatív jellegű ellenőrzések, a próbavásárlással történő nyugta- és számlaadási kötelezettség ellenőrzése, a leltározással, az árukészletek, alapanyagok, félkész-termékek eredetének, nyilvántartásának vizsgálata.

A VPOP emellett az APEH-el egyeztetve saját hatáskörben ellenőrizheti a be nem jelentett alkalmazottak foglalkoztatását, vagy a tevékenységüket hat hónapon belül kezdő egyéni vállalkozók és a gazdasági társaságok egyes adókötelezettségeinek vizsgálatát is lefolytathatja. Ráadásul lehetősége lesz a vámszerveknek az utólagos adómegállapításra irányuló ellenőrzésekre is, különösen az áfa, a környezetvédelmi termékdíj, valamint a fogyasztási adóbefizetések ellenőrzésére.


vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Saudi soldiers stand guard as a Saudi air force cargo plane, carrying aid, lands at an airfield in Yemen's central province of Marib, on February 8, 2018. (Photo by ABDULLAH AL-QADRY / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.