A kuponos oldal egyik ügyfele, egy négytagú család augusztusban utazott volna a siófoki nyaralásra, amire 86 ezer forintot fizettek be – mondta el a károsult a TV2 Tények című műsorában. Azonban az utazás előtt 3 nappal azzal hívták fel őket, hogy a szálloda, ahova befizettek, még nem készült el.
Aztán kiderült, végül is létezik a szálloda, csak igen lepukkant, a szobák teljesen üresek, matracos, hálózsákos turistáknak adják ki, éjszakánként egy ezresért. Annyit tudni még, hogy a rendőrség is nyomoz, a kuponos oldal szerint a szálloda őket is átverte, s hogy állítólag páran visszakapták a pénzüket. De a négytagú család nincs köztük.
Adódik a kérdés, mit tehet a fogyasztó, hogy ne járjon hasonlóan. A Pénzcentrum.hu a fogyasztóvédőket kérdezte erről.
Ne legyünk restek átböngészni a szerződést
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint azért lehet gond, ha a megvásárolt kuponos szolgáltatást nem kapjuk meg, mert három fél szerepel az ügyletben: a fogyasztó, a kuponos cég és a szolgáltató. S ha a kuponos cég szerződésében az szerepelt, hogy ilyen esetben nem, vagy csak korlátozottan vállal felelősséget, akkor nehéz dolga lehet a károsult fogyasztónak. Hiszen ő csak a kuponos céggel áll szerződésben, magával a szolgáltatóval nem.
Ezért mondja azt a FEOSZ, hogy még mielőtt fizetnénk, figyelmesen olvassuk el a szerződést, s különösen azt nézzük meg, hogy ha a teljesítéssel gond van, akkor milyen garanciát nyújt a kuponos cég.
Az ismeretlen utazási szolgáltatókat pedig tanácsos lehet a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) honlapján ellenőrizni, megnézni, van-e engedélyük, nem függesztették-e fel őket.
8 munkanapig visszamondhatjuk
Azt valószínűleg sokan tudják, hogy a netes vásárlásoknál van egy speciális biztonsági elem: a vevő a vásárlás utáni 8. munkanapig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Vagyis visszaküldheti, amit vett (a saját költségén) és visszakérheti a termék vagy szolgáltatás árát. Ez áll a kuponos vásárlásokra is.
Az azonban talán kevéssé közismert, hogy ha a 8 munkanapos elállást nem teszi közzé a netes kereskedő a honlapján, vagy nem foglalja bele a szerződésbe, akkor az elállási határidő három hónapra hosszabbodik.