Gazdaság

Ezért vérzett el az állami cafeteria az EU jogrendszerében

Az egyik esetben egy túl szigorú szabályozással szorította ki az állam a versenyszféra szereplőit, a másikban gyakorlatilag állami monopólium született, aminek a létét nem indokolja a tevékenység jellege. Jogtudóssal beszéltünk a témáról.

Miután az megbukott az Erzsébet-utalvány és a SZÉP-kártya rendszere az Európai Unió Bírósága előtt, talán nem sok olvasó tudta, hogy mi is a baj ezzel az egésszel, amit a magyar kormány 2012-ben vezetett be. hiszen a SZÉP-kártya elterjedt, sokan használják és az Erzsébet utalvány is jól tudta helyettesíteni a korábban jellemzően francia cégek által kibocsátott utalványokat. Nos, leginkább az volt a baj, hogy a versenyjog szerint ilyet nem lehetett volna csinálni.

A korábban a cafeteria piacon jól működő nemzetközi cégek egyik pillanatról a másikra elvesztették a határon átnyúló üzletüket, és helyükbe a magyar állam lépett. Dr. Tóth Tihamér, a PPKE JÁK Versenyjogi Kutatóközpont Tudományos Tanácsának elnöke, valamint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsának elnöki, és a GVH elnökhelyettesi pozícióját 2003 és 2009 között betöltő szakember foglalta össze kameránknak, hogy mi a baj a kialakult helyzettel az EU-s versenyjogi szabályozás szerint.

 

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik