Az M4-es szerződéseinek értéke az országos építés-szerelési tevékenység 5 százalékát teszi ki, és a beruházás leállítása, majd folytatása mindenképpen drágítja a programot – mondta a Népszavának Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) ügyvezető alelnöke.
Szerinte nagy kérdés, hogy mikor lehet újraindítani a március végén leállított építkezést, és milyen cégek vesznek majd részt a projektben. A jelenlegi konzorciumokban szerinte a legfelkészültebb hazai autópálya és hídépítő cégek nyerték el a megbízást. Hozzátette, az elmúlt 25 évben nem fordult elő, hogy ilyen nagyságrendű beruházást, ilyen készültség mellett, tisztességtelen piaci magatartás gyanúja miatt leállítottak.
Koji László hangsúlyozta, az M4-es ügyben nemcsak az öt fővállalkozóról van szó, hanem a több száz kisebb nagyobb alvállalkozóról, beszállítóról is. A sajtóban megjelent találgatások szerint az M4-es beruházás újraindulása akár másfél évet is igénybe vehet, ezt az időt pedig a kisebb cégek biztosan nem tudják átvészelni.
A Népszabadság úgy tudja, az építkezésre szánt 110 milliárdból már kifizettek a kivitelező cégeknek 48 milliárd forintot az eddig elismert teljesítésekért, de még legalább 12 milliárddal adós az állam.