Erőteljes férfihangon szólal meg a nőként élő Desiré Dubounet, akinek józsefvárosi lakása – az interjúkészítés helyszíne – nem mindennapi, miként maga a mérnök-orvos-feltaláló-előadóművész-filmproducer sem az. Nappalijában hatalmas bőrfotelek, óriási plazmatévé, hosszú szőrű fehér szőnyeg és gipszből készült, lámpást tartó figurák díszelegnek, vigyázva arra a két tekintélyes mérerű plüsstigrisre, amelyek a kandalló előtt kaptak helyet.
Desiré – aki az Egyesült Államokban William Nelsonként látta meg a napvilágot – már gyerekkorában is kilógott a sorból. Csodagyerek volt. Matematikai zseniként tartották számon, így nem meglepő, hogy első diplomájára azt írták: tervezőmérnök. Ilyen minőségében jelentkezett 1970-ben 15 ezer társával együtt az Apollo–13 projektbe: a csapatba, amelynek az volt a feladata, hogy lehozza a sérült űrhajó legénységét a világűrből. Itt a kiválasztottak közé került, majd a misszió sikeres teljesítése után leszerelt az alakulattól. A családjában jelentkező problémák az orvoslás felé fordították. Az akkor még nős, egygyermekes apuka első fia ugyanis autistaként jött a világra, Bill pedig nem hitte el, hogy a gyereket csak gyógyszeres kezelésekkel lehet kezelni. Ohióban ismét beiratkozott az egyetemre, de ezúttal orvostanhallgatóként koptatta a padot, majd új diplomájával a hóna alatt tudományos kísérletezésbe kezdett.
William Charles Nelson
■ 56 éves, mérnök, orvos, feltaláló, előadóművész és filmproducer. Mérnöki és orvosi diplomáját az Egyesült Államokban szerezte. Biorezonanciás műszerének bevételeiből hívta életre a Club Bohemian Alibi nevű szórakozóhelyet.
■ Az 1994-ben a biorezonanciális eszközök gyártására létrehozott Maitreya Kft.-t többségi tulajdonosként William C. Nelson néven ő, illetve egy másik magánszemély tulajdonolja.
■ Házas, 4 gyermeke van. Hobbija az éneklés és az öltözködés.
Mindez idehaza történt, ami felveti a kérdést, mi szél hozott egy amerikai feltalálót Magyarországra. A válasz nem annyira kézenfekvő, mint gondolnánk. Amikor fia betegsége kapcsán Bill az orvoslás felé fordult, medikusi diplomával a zsebében megpróbált összefüggést találni az elektromosság és az ember testi panaszai között. Rájött, hogy az emberi test sejtjei is elektromos töltéssel rendelkeznek. Ha viszont zárlat keletkezik a sejtben, az nem funkcionál tovább rendeltetésszerűen. Felismerte – s ezt az elképzelését később Amerikában publikálta is –, hogy az emberi szervezet számára a mesterséges zsírok, olajok nem feldolgozhatóak, ugyanígy a mesterséges úton előállított gyógyszerek sem gyógyítják a problémákat, csupán tüneteket kezelnek és újabb betegségeket okoznak. Desiré számára összeállt a kép: tudta, olyan szerkezetet kell előállítania, amely a szervezet öngyógyító mechanizmusára apellál. Sikerült is legyártani a prototípust, amely amellett, hogy tetőtől talpig diagnosztizálja az embert, helyre is állítja a károsult, vagyis „zárlatos” sejtek működését.
A gondolat magasztos és szép is volt, de nem az amerikai gyógyszerlobbi számára, amely a tudományos fejtegetéseken felbőszülve minden követ megmozgatott, hogy a gép ne váljon széles körben ismertté. A gáncsoskodás annyira megviselte Desirét, hogy meg sem állt Ukrajnáig. A kudarcot Kijevben próbálta feldolgozni, és azt tervezte, ott folytatja a tudományos munkát. Elképzelésébe azonban bezavart egy magyarországi meghívás, ami olyan jól sikerült, hogy azután már nem vágyott vissza Kijevbe.
Sarokpontok
■ Az Egyesült Államok nem feltétlenül a határtalan lehetőségek hazája: az ottani gyógyszerlobbi tűzzel-vassal küzd az alternatív gyógyászati eszközök ellen
■ Az üzleti vállalkozás felfuttatásához tengernyi türelem kell, aminek a magyarok híján vannak
■ Az üzleti siker megtapasztalásához és értékeléséhez a hullámvölgyeket is meg kell élni
FREDDY ÖRÖKSÉGE. Az egyik ilyen szerkezet tulajdonosa egyébként Barbara Streisand, aki a gép létezéséről értesülve azonnal hívta a feltalálót, siessen vele a haldokló Freddy Mercury ágyához, rajta azonban Desirének már nem sikerült segítenie. Állítása szerint Freddy segített rajta. A sztár halálos ágyánál olyan földöntúli képességet kapott a Queen énekesétől, amelynek révén régi vágya teljesült – jelesül, hogy énekelhessen. Hogy ez valóban így történt-e, nem tudjuk, de az bizonyos, hogy Desiré a tudományos sikerei mellett egy meleg szórakozóhelyet – Club Bohemian Alibi – is életre lehelt, amelyet rossznyelvek szerint azért gründolt, hogy legyen egy hely, ahol neki és monstre show-jának tapsolnak az emberek. Rácz Kati jazzénekesnő, aki maga is gyakori fellépője az említett szórakozóhelynek, nem ért egyet a rossznyelvekkel. Állítja, Desiré hangtartománya irigylésre méltó, persze komolyabb sikereket érhetne el, ha képezné a hangját és a légzéstechnikára is odafigyelne.
Desiré, amerikai lévén, a show kedvéért mindent megtesz: nemrég melleket is csináltatott magának, és talán ez a körülmény is hozzájárult ahhoz, hogy a több éven át döcögősen működő Alibi hétvégenként immár mágnesként vonzza a vendégeket. Ez persze azért is lehet, mert mix szórakozóhelyként, amely homo- és heteroszexuálisokat egyaránt szívesen lát, csupán a Capellával konkurál. Kérdésünkre, miszerint honnan tudta, hogy egyszer csak „robban” a hely, Desiré meglepő választ adott. Szerinte a magyar nyelv nagyon precíz, ezért az üzletemberek is nagyon pontosan írják körül álmuk vállalkozását, ami persze elsőre nem olyan lesz, amilyen lehetne pár év múlva, addigra viszont elfogy a türelmük és feladják. Desiré szerint bizonyos dolgokat rosszul kell csinálni, hogy utána legyen hová fejlődni. Így volt ez a biorezonanciás gépével, az Alibivel, valamint legújabb művészeti vállalkozásával, a filmezéssel is.
A Change The World Production filmjeit egyelőre csak a Budapest Televízió sugározza, mégis ezek hivatottak Desiré művészetét reprezentálni. Talán a témaválasztás (például a Vér a vízben című opusz leszbikus párjának ‘56-os története), sokak szerint azonban a megvalósítás az, ami miatt a nagy disztribútorok nem csaptak le a filmforgalmazás lehetőségére. Desiré azonban nem adja fel egykönnyen; bár időnként felmegy benne a pumpa – saját bevallása szerint ilyenkor csapkod, kiabál, eltorzul az arca –, de kitart, amit mutat, hogy produkciós cége már túl van a harmincadik filmjén és több száz órányi magyar és/vagy magyarul feliratozott tévéműsorán.
Hitét saját magában semmi sem tudja megingatni. Erről tanúskodnak a négy gyermeke számára választott beszédes, a kezdő és haladó magyar vállalkozóknak egyaránt hasznos intelmeket soroló nevek: Daniel Perseverance (kitartás), Kara Positivity (pozitivitás), Destiny Patience (türelem) és Sterling Precision (precizitás).