Belföld
Budakeszi, 2015. december 31.
Keszy-Harmath Zoltán repül magyar gyártású, Apollo Fox típusú repülõgépével a farkashegyi repülõtér felett 2015. december 31-én. A pilóta körberepülné a világot a könnyûszerkezetes repülõvel. Az útra 2017 májusában szeretne elindulni feleségével, a tervek szerint nyugati irányba indulnának el Farkashegyrõl, és három hónappal késõbb érkeznének vissza.
MTI Fotó: Illyés Tibor

A minisztérium ráér: száz pilóta három hónapja vár arra, hogy újra repülhessen

Baksa Roland
Baksa Roland

újságíró. 2018. 08. 16. 09:46

Nem szívbajos vezetők ülnek a választások után alakult új tárcánál, az Innovációs és Technológiai Minisztériumban. Májusban járt le a hatósági repülőorvos szerződése (az ő dolga lenne elbírálnia azoknak a repülőgép-pilótáknak a kérelmét a lejáró engedélyük meghosszabbítására, akiknél valamilyen egészségügyi kockázat merül fel, bármilyen okból gyógyszert szednek), de vele azóta sem kötött új szerződést a tárca, miként pótlásáról sem gondoskodott – tudta meg a 24.hu.

Budakeszi, 2015. december 31.
Keszy-Harmath Zoltán repül magyar gyártású, Apollo Fox típusú repülõgépével a farkashegyi repülõtér felett 2015. december 31-én. A pilóta körberepülné a világot a könnyûszerkezetes repülõvel. Az útra 2017 májusában szeretne elindulni feleségével, a tervek szerint nyugati irányba indulnának el Farkashegyrõl, és három hónappal késõbb érkeznének vissza.
MTI Fotó: Illyés Tibor
Hetek óta nincs orvos, aki elbírálná a repülőpilóták engedélyét
Az előző orvos szerződése lejárt, a minisztérium hetek óta képtelen megbirkózni a feladattal.

Noha ezt nyíltan nem ismerte el az ITM, kérdésünkre adott válaszból ez olvasható ki. Azért fordultunk újra a minisztériumhoz, mert egy hónappal ezelőtt azt ígérték, hogy a feltorlódott ügyek mielőbbi lezárása érdekében „haladéktalanul” megteszik a szükséges lépéseket, és az engedélyezési folyamat heteken belül leárul.

A tárca ehhez képest most csak annyit válaszolt, hogy

a repülőorvosi minősítéssel összefüggő, elmúlt időszakban felgyülemlett, elintézést igénylő ügyek ütemezése megtörtént, így azok lezárására hamarosan sor kerül.

Tehát három hónap alatt beütemezték a felgyűlt ügyeket.

Tudomásunk szerint körülbelül 100 pilóta várja, hogy újra repülhessen.

Mindenesetre a kormányzat régen tisztában van hogy lépni kell. Információink szerint több mint egy éve lehet tudni, hogy az idén májusban lejár a hatósági repülőorvos szerződése, erre a légügyi hivatal akkori felettes szervének, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak felhívták  a figyelmét. Ám az a tárca sem iparkodott, és a megszűnése után feladatainak egy részét – így a légügyi hatóság felügyeletét – öröklő új tárcánál, az ITM-ben is csigalassúsággal kezelik a helyzetet.

(Kiemelt kép: Keszy-Harmath Zoltán repül magyar gyártású, Apollo Fox típusú repülőgépével a farkashegyi repülőtér felett 2015. december 31-én. MTI Fotó: Illyés Tibor)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.