Vasárnap óta nem érkezhetnek és indulhatnak vonatok a Déli pályaudvaron, mert megcsúszott a vasúti alagút feletti föld. A 444-nek a terület viszonyait jól ismerő szakember azt mondta: az omlásban a rossz munkaszervezésnek is szerepe lehetett.
Az elmúlt években az alagút felett közmunkások dolgoztak, akiknek gazolás volt a feladata. Azonban annyira megritkították a növényzetet az akácos-cserjés részen, hogy az hozzájárulhatott az omláshoz. Az interneten fellelhető fotókon jól látszik, hogy 2010-hez képest mostanra kopárrá vált a terület.
A 444-gyel a MÁV azt közölte, hogy 2010-ben kőzetfelújítási és –pótlási munkálatokat végzett a MÁV, felszíni vízelvezető rendszert építettek ki. Nem növényzetritkítás, hanem növényzetváltás történt, a régi fák tuskói a földben maradtak, emellett új fákat és bokrokat telepítettek. Ahol ez a munka megvalósult, ott nem volt rézsűcsúszás, arra az önkormányzati tulajdonú részen került sor, amire a MÁV-nak nincs ráhatása.
Ilyen volt (fotó: Wikimedia Commons)
Ilyen lett (fotó: MTI)
Az alagút feletti földterület egy része tehát a MÁV, másik része az önkormányzat felügyelete alá tartozik, holott egybefüggő területről van szó. A vasúttársaság és az önkormányzat azért huzakodik, mert nem mindegy, kinek kell állnia a helyreállítás költségeit és viselni a pályaudvar bezárása miatt a felelősséget – írja a portál.