Az Alstom első szerelvénye tavaly július 10-én érkezett meg Budapestre, és szeptember 7-én állt forgalomba. Budapest 110 Metropolis metrókocsit vásárolt az M2-es vonalra, és további hatvanat a 4-es metró vonalára – tájékoztatta lapunkat Budapest Főváros Önkormányzata.
Utazás
Az első szerelvény forgalomba állása óta az Alstom-metrók 750 ezer kilométert futottak, és több mint 170 millió utast szállítottak a 2-es vonalon. Az utolsó orosz metró április 30-án indult útjára a piros vonalon. 43 évig utaztunk rajta. Itt egy gyönyörű nekrológ, tessék megnézni!
Metrótörténelem
Az M2-es metróvonalon először 1970-ben, a teljes hosszon pedig 1972-ben indult el az utasforgalom a kezdetekben három kocsiból álló metrószerelvényekkel. A járművek 43 év alatt megközelítőleg 2 milliárd kilométert, vagyis a Föld–Nap-távolság 14-szeresének megfelelő utat tettek meg, és megközelítőleg 7 milliárd alkalommal szállítottak utasokat.
Fotó: Kummer János
Felmérés
A Fővárosi Önkormányzat a BKK, a BKV és az Alstom megbízásából a GfK segítségével felmérte a budapestiek elégedettségét az új szerelvényekkel kapcsolatban. Kiderült, hogy az utasok a babakocsik és mozgáskorlátozottak számára kialakított helynek örülnek legjobban, de emellett előnyösnek tartják az új metrók csendességét, esztétikus küllemét és tágasságát. Összességében 10-ből 9 utas elégedett az új metrószerelvényekkel
A mozgáskorlátozottaknak kialakított hellyel nem is lenne semmi probléma, de a metróba kerekesszékkel való lejutásról egészen más a véleménye a korábban lapunknak nyilatkozó Mosolykának.