Ismertette a jövő nagyobb fővárosi fejlesztéseit a főpolgármester. Tarlós István egy-egy projektje az évtized végéig tart és összköltségük meghaladja az 50 millió eurót.
Ilyen a hármas metró északi meghosszabbítása Káposztásmegyer felé, 150 milliárd forintból, 2016 és 2019 között. Ami gyorsabban megvalósulhat, az a budapesti gyógyfürdők jövőre induló átfogó felújítása, 15 milliárdból, de ugyanennyit költenek a Városház tér rekonstrukciójára és az állatkert fejlesztésére-bővítésére.
A főváros húszmilliárdot szán a budapesti ivóvízvezeték és a főnyomócső-hálózat felújítására.Tervezi az M2-es metró-Gödöllői hév összekötését 170 milliárd forintból. A 150 átadott Mercédesz buszok mellé további 250 környezetbarát jármű érkezik majd. Azt, hogy ismét külföldről érkeznek majd a buszok vagy esetleg hazai gyártásúak lesznek, azt Tarlós István, egyelőre nem tudta megmondani.
Elkezdik jövőre a villamos- és trolibusz járműprojekt második ütemét (87 villamos, 69 troli); 2017-ben elindítják a kisföldalatti rekonstrukcióját és keleti meghosszabbítását 50 milliárd forintból; nekilátnak a fogaskerekű vasút és környezetének rendezésének és Széll Kálmán térig történő meghosszabbításának; illetve a csepeli és ráckevei HÉV (felszínen) összekötését az Astoriával.
A tervek között szerepel a Petőfi híd, a Széchenyi lánchíd és a Váralagút felújítása, gyógyfürdők és a Városháza tér megújítása, valamint közmű-rekonstrukciók is. Ezen kívül a távhő mennyiségének növelése érdekében turbina csere és kazánrekonstrukció is várható. A kerékpárosok és a gyalogosoknak kedvezve pedig, hidakat fognak létrehozni a fővárosi szigetek és a Duna-partok között.
Tarlós egyébként a sajtótájékoztatóján felidézte, mennyi minden valósult már meg ebben a ciklusban, kiemelve az Alstom metrókat, a Budapesti Szennyvíztisztítót vagy a múlt héten átadott Mercedes buszokat. A fejlesztéssel kapcsolatos részletek, ide kattintva elolvashatja.