A beruházás előkészítése hosszú időre tekint vissza, az ügy korábban már megjárta a Közbeszerzési Döntőbizottságot – idézi fel a Napi Gazdaság.
Az ajánlattételi dokumentációt nyolc ajánlattevő váltotta ki, ezt követően a Porr Építési Kft. idén áprilisban vitatta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pályázati kiírását, és miután azt a beruházó elutasította, az osztrák építőcég a KD-hez fordult jogorvoslatért − a határozat szerint a Porrnak nem volt joga az eljárás megindítására, ezért az ügyet lezárta.
Ettől kezdve felgyorsultak a folyamatok, és a tenderre végül két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot: a Duna Aszfalt, valamint az EKMS−M43 Konzorcium. Az EKMS−M43 Konzorcium tagja az EuroAszfalt, valamint a Közgép Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft.
Végül a NIF augusztus végi döntése alapján a Duna Aszfalt Kft. nettó 46,5 milliárd forintos ajánlatával nyert. Ezt követően fordult az EuroAszfalt vezette konzorcium a KD-hez, a kérelmező szerint a NIF-nek a jogsértések miatt a nyertesnek hirdetett Duna Aszfalt ajánlatát érvénytelenné kellett volna nyilvánítania.
Ennek végül a KD nem adott helyt. A határozat jogerős, bírósági felülvizsgálata kezdeményezhető, ami nem zárja ki a szerződés megkötését és a munkák megkezdését.
Loppert Dániel, a NIF kommunikációs igazgatója a lapnak most azt mondta, még ebben a hónapban megkötik a szerződést a nyertessel, és az év végéig átadják a munkaterületet a kivitelezőnek, tehát rövidesen elkezdődhet az építkezés ezen a szakaszon. Ez azért is fontos, mert a határ romániai oldalán jó ütemben halad a beruházás, és a magyar területen 2014 nyarára készülhet el a sztráda.