Belföld

284 millióból pozitív országimázs

magyar termékek (magyar termékek)
magyar termékek (magyar termékek)

Három újabb külföldi vállalattal bővíti stratégiai együttműködését a kormány "Magyarország külföldön történő hiteles és pozitív megjelenése érdekében" - közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) hétfőn az MTI-vel. Az ügynökségeknek - amelyek Franciaországban, Németországban, Ausztriában és az Egyesült Államokban segítik a magyar érdekérvényesítést - idén 284 millió forintot fizet a kabinet.

A tárca felidézte, hogy a kormány 2011 tavaszán bízott meg egy londoni székhelyű, nemzetközi stratégiai kommunikációval foglalkozó céget “Magyarország gazdasági és politikai pozicionálása, befektetői vonzerejének növelése érdekében”.

A kabinet úgy határozott, a Project Associates tanácsadó céggel kötött megállapodáshoz hasonlóan további szakmai partnerekkel is szerződik, így a londoni ügynökségen túl a párizsi székhelyű CF Conseil Franciaországban, a berlini székhelyű Dimap Communications Németországban és Ausztriában, a bostoni székhelyű Rasky Baerlein Strategic Communications pedig az Egyesült Államokban segíti “Magyarország érdekeinek érvényesítését” – írták.

A KIM tájékoztatása szerint az ügynökségek feladata, hogy kutatás-fejlesztési tevékenységre alapozva segítsék az átfogó kormányzati kommunikációs stratégiák kialakítását, az ország külső kommunikációját, márkaépítési céljainak elérését. Emellett azt várják tőlük, hogy közreműködjenek az európai és nemzetközi médiastratégia tervezésében, a kiemelt üzenetek közvetítésében, valamint a magyar kultúra népszerűsítésében.

A nemzetközi cégek az országképet befolyásoló nemzetközi jelenségek felmérésére elemzést, stratégiai tervezést, alapkutatást végeznek, tevékenységük pedig több célcsoportra, így a médiára, a kormányzati és politikai döntéshozókra, a kiemelt véleményformálókra és az értelmiségre is kiterjed. Az ügynökségek “jelentést és javaslatokat tartalmazó hiánypótló kutatásokat” is készítenek Magyarországról.

A három új nemzetközi stratégiai együttműködésre a kormány idén nettó 284 millió forintot fordít a nemzetközi kapcsolatokra biztosított költségkeretből – tudatta a közigazgatási minisztérium, hozzátéve, hogy a negyedik, már tavaly is megbízott londoni Project Associates tanácsadói céggel kötött megbízás értéke 570 ezer angol font.

A KIM közleménye idézi a kormányzati kommunikációért felelős államtitkár korábbi nyilatkozatát, amelyben Kovács Zoltán azzal magyarázta a kabinet döntését, hogy “a szocialisták és holdudvaruk által gerjesztett, Magyarországot lejárató példanélküli hadjárat” miatt a kormány a külföldön jól ismert kommunikációs eszközökkel is kénytelen helyreállítani az ország iránti bizalmat és a hiteles tájékoztatást.

A tárca végül hozzáteszi, hogy a most ismertetett szerződéseket is átveszi majd a nemzetközi kommunikációért felelős – most kinevezés alatt lévő – új helyettes államtitkár a területért korábban felelős szervezeti egységtől.

A jövőben a belföldi kommunikáció irányítása mellett a kormányszóvivői iroda, személy szerint Giró-Szász András kormányszóvivő alá tartozik majd a nemzetközi kommunikációért felelős helyettes államtitkárság is Kumin Ferenc politológus vezetésével. Eddig a KIM-en belül működő kormányzati kommunikációs államtitkárság feladata volt, hogy a kormányzati döntéseket, információkat nemzetközi célközönséghez eljuttassa.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik