Belföld

VEKE: az állam vállalja át a BKV adósságát!

Az egyesület azt kéri, a közgyűlés ne fogadja el járatritkítást és tarifaemelést tartalmazó szerződést.

A fővárosi buszhálózat negyedének megszűnésével, a BKV működésének 8-10 milliárd forintos lefaragásával járhat, ha a kormány és a fővárosi önkormányzat között megszületik az a szerződés, amely a járat- és költségcsökkentést tartalmazza.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményben kérte arra a fővárosi képviselőket, hogy ne szavazzák meg a BKV finanszírozásáról szóló szerződés tervezetét, amely várhatóan holnap kerül a közgyűlés elé. A VEKE szerint a tervezet elfogadása azzal járna, hogy a BKV működéséből évi 8-10 milliárd forintot vonnának ki 2011-től. Ekkora forráskivonás pedig a szerződés előírása alapján mintegy 15 százalékos teljesítménycsökkentéssel, 40-50 autóbuszjárat, azaz a buszhálózat akár negyedének teljes megszüntetésével és további járatok ritkításával járna.

A VEKE a budapesti tömegközlekedés finanszírozhatóságához egyebek között azt javasolja, hogy az állam vállalja át a BKV adósságát, amely az egyesület szerint a múlt hibáinak költsége és az éveken át tartó költségvetési trükközés eredménye.

Élő Norbert, a Fővárosi Közgyűlés egyik szocialista képviselője kedden délután közölte: a kormány és a főváros között kötendő, a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztett BKV-megállapodásban nincs szó járatritkításról, ezzel cáfolta a VEKE állításait.

A BKV-szerződés elemzése (VEKE.hu)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik