Vezetékes telefon használat
A vezetékes telefonnal rendelkező háztartások száma országosan megközelítőleg 5-6%-kal növekedett az elmúlt két év során. A TGI fogyasztói adatbázis 2000. éves adatbázisa alapján (16.200 megkérdezett) a vezetékes telefonnal rendelkező háztartások részaránya országosan 73-74%. A vezetékes telefon ellátottság a vizsgált szocio-demográfiai jellemzők közül a státus mentén mutat legnagyobb különbségeket. Míg a legmagasabb általános státussal rendelkezők körében több, mint 75%-os a vezetékes telefon penetráció, addig a legalacsonyabb státusúak körében nem éri el a 60%-ot.
A vezetékes telefon tulajdonlás még napjainkban is összefüggést mutat továbbá az iskolai végzettséggel, a településtípussal, illetve a regionális elhelyezkedéssel. A diplomás megkérdezettek háztartásában az átlagnál nagyobb arányban fordul elő vezetékes telefon, míg az alacsonyan képzettek körében ez az arány elmarad az országos átlagtól. A kistelepüléseken (falu, tanya) élők az átlagnál kisebb arányban rendelkeznek vezetékes telefonnal. A dél-alföldi régióban és Pest megyében élők körében szintén elmarad az országos átlagtól a vezetékes telefon tulajdonlás.
A mobil és vezetékes telefon az esetek zömében nem egymást kizáró szolgáltatás. A vezetékes telefonnal rendelkező háztartásokban élők átlagosan 28%-ban rendelkeznek mobil telefonnal (2000. 4. hullám), ez az arány kis mértékben magasabb a vezetékes telefonnal nem rendelkezők körében mért mobil telefon penetrációnál. A mobil telefonnal rendelkezők 76%-ban olyan háztartásban élnek, ahol van vezetékes telefon.
A mobil telefon birtoklás összefüggést mutat a vezetékes telefon átlagos havi számla összegével, azaz mobil telefon az átlagnál lényegesen nagyobb valószínűséggel fordul elő a magasabb (6000 Ft feletti ) havi telefonszámlát fizetők körében.
A vezetékes telefonnal rendelkezők átlagosan 3-4%-ban kapcsolódnak otthonról a világhálóra, s 9-10%-a veszi igénybe a pénzintézetek telefonos szolgáltatásait.
A vezetékes telefon magán előfizetőinek több, mint egynegyede átlagosan 3000 Ft és 4000 Ft közötti havi telefonszámlát fizet, s csaknem 50%-uk hetente 1-4 telefonhívást bonyolít. A magán előfizetők hívásai között átlagosan 38%-ot képviselnek a mobil telefonszámok.
A telefontársaságok reklámismertségi rangsorát -a spontán reklámismertség első említés alapján- a tavalyi éves összevont adatbázist vizsgálva 29%-kal a Matáv vezeti. (A TG Reklám Monitor során nem az egyes spotok, plakátok, nyomtatott hirdetések stb. ismertségét mérik, hanem az egyes márkák összesített reklámmegjelenését.) Amennyiben a reklámismertség indikátoraként a total spontán reklámismertséget választjuk a Matáv-ot a Westel és a Pannon GSM márkák is megelőzik. A decemberi reklámismertségi adatsorban már megjelenik a Vivendi márka is, azonban a decemberi adatfelvétel idején még nem fejeződött be a reklámkampány, így a Vivendi márka tényleges reklámismertségéről s a Matáv jelenleg folyó imázs kampányáról csak egy későbbi lapszámunkban tudunk beszámolni.