Belföld

Visszalőtt az RTL Deutsch Tamásnak

A számok makacs dolgok, így az RTL Klub azokkal cáfolta a Népszabadságnak a Fidesz EP-képviselőjének állítását, miszerint a csatorna veszített a nézettségéből a kormánykritikus híradói miatt.

Deutsch Tamás előzőleg a lapnak nemcsak azt ismerte el, hogy a reklámadó politikai fegyver, hanem azt is mondta, hogy az RTL Klub vezetői abból indulnak ki, hogy az intellektuális képességek sorrendje a következő: „Teremtő, Jézus Krisztus, RTL Klub-vezetők (….) akkora csocseszek vagyunk, mint ide Lacháza, és majd mi jól megmutatjuk nekik.” Majd hozzátette, hogy közben „vidáman, nagy átéléssel beszopták a cumit, és csináltak egy olyan híradót, amivel irtózatos mértékben vesztettek nézettséget”. Az ennek ellentmondó adatokról azt állította, hogy azok nem igazak.

Az RTL Klub erre reagálva a Népszabadság rendelkezésére bocsátotta a Nielsen Közönségmérés adatait a híradó nézettségéről. Az azt mutatja, hogy június – a reklámadó bevezetése – óta a teljes lakosság körében több mint 200 ezerrel (514 600-ról 724 100-re) nőtt a 18 órai hírműsor nézettsége. A jóval kritikusabb hangnem a kormánnyal szemben tehát bejött a nézőknek. A Nielsen adataiból az is kiderül, hogy a 18-49 éves korosztály körében (a kereskedelmi tévék által leginkább preferált korcsoportban ) is fokozatosan emelkedik az RTL Klub híradójának közönségaránya.

A nap kérdése, válasza

A Népszava az RTL Klub programigazgatóját kérdezte arról, mi a valóságtartalma Deutsch Tamás állításának. „Ennek éppen az ellenkezője igaz” – felelte Kolosi Péter.

Magyarország már nem demokrácia – közölte Bárándy Gergely, a Törvényalkotási bizottság szocialista alelnöke, miután Deutsch Tamás nyíltan elismerte, hogy a reklámadó az RTL Klub ellen irányult, a civil szervezetek ellen pedig nyílt, politikai indíttatású támadássorozat folyik. Szerinte ezek után ki kell mondani: „az Orbán-rendszer már nem demokrácia, Magyarország már nem jogállam”. Az ellenzéknek és a civileknek ennek tudatában kell átértékelniük saját szerepüket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik