Miután nemrégiben az Apple fennakadt az Európai Unió digitális piacokról szóló szabályozásának szűrőjén, a hatóság közölte, előzetes megállapításai szerint a Meta viselkedése is problémás, írja a TechCrunch.
A hatóság sajtóközleményében azt írja, hogy a Facebook és az Instagram felhasználóinak kiküldött választás, melynek értelmében fizetni kell, ellenkező esetben hozzá kell járulni az adataik begyűjtéséhez, nem felel meg a DMA-ban foglaltaknak.
A Bizottság szerint a Meta által kínált választás arra kényszeríti a felhasználókat, hogy hozzájáruljanak személyes adataik begyűjtéséhez, és nem teszi lehetővé számukra, hogy kevésbé személyes hirdetések és tartalmak jelenjenek meg az idővonalukon. A szervezet március óta vizsgálhatta a gyakorlatot.
A Bizottság azt állítja, a platform megköveteli a felhasználóktól, hogy beleegyezzenek a tevékenységüket megfigyelő hirdetésekbe – lényegében ez a közösségi háló használatának „belépési ára”.
A Metára és más úgynevezett kapuőrök tevékenységére nagy hatással lehet a március 7-e óta érvényben lévő piaci szabályozás. A jogsértésekért kiszabható szankciók elérhetik a globális éves forgalom 10 százalékát, ismétlődő jogsértések esetén pedig akár a 20 százalékát is.