A Google 1998-as megalapítása óta egyértelműen az internetezők központi keresőjévé nőtte ki magát. Bár pár hónapra a TikToknak sikerült letaszítania a trónról a leginkább keresett oldalak rangsorában, az Alphabet anyavállalathoz tartozó oldal a YouTube, Gmail, és számos egyéb kiegészítő felületének köszönhetően pótolhatatlanná vált. Természetesen a Google nem az internet egészét jelenti, de több mint egy évtizeddel a megalakulása után véletlenül megmutatta, hogy igenis nagy hatása van az ott beérkező forgalomra – írja a SlashGear.
2013-ban ugyanis öt percre leállt a Google. Ami még ennél is meglepőbb volt akkor, hogy az internet teljes forgalmának mintegy 40 százalékát is magával rántotta ennek hatására. A teljesség igénye végett azt is érdemes megjegyezni, hogy nem csak a Google keresője volt érintett, a kiesés a Google Drive oldalát és a YouTube-ot is használhatatlanná tette. Miután azonban sikerült visszaállítani a rendszert, az internetes forgalom 50 százalékkal megugrott, ami azt sugallja, hogy a komplett online tevékenység nagy része valamilyen módon a Google-höz kötődik.
Így nehéz lenne elképzelni, hogy most, amikor a reklámpiacon is vezető szerepet tölt be a Google, mennyi lenne ez a kiesés. Persze már akkor is sokan csak marketingfogást láttak a kimaradásban, amit a cég fontosságának demonstrálására lehetett használni.
Akárhogy is nézzük, a Google egyeduralma eltagadhatatlan. A Kinsta adatai szerint 2022 júniusában a Google keresőmotorja a globális piac közel 92 százalékát tette ki. Mögötte a Bing alig több mint 3 százalékot szerzett, az orosz Yandex, a kínai Baidu, a Yahoo, és a DuckDuckGo pedig még a két százalékot sem érte el. A Statista 2022 augusztusi adatai szerint böngészők terén is nagy a Google uralma: a Chrome 64 százalékot, a Safari 19 százalékot, az Edge 4, a Firefox pedig 3,5 százalékot tudhat magáénak. Ez közel 3,5 milliárd felhasználót jelent. Így tehát érdemes elgondolkodni azon, mekkora hatással lenne egy esetleges kimaradás a globális internetforgalomra.