Tech

Negyedszer kaphat milliárdos büntetést a Google Európában

ROLF VENNENBERND / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP
ROLF VENNENBERND / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP

Akár már a jövő év elején megkaphatja negyedik, milliárd eurós büntetését a Google az Európai Bizottságtól, amiért a cég visszaél erőfölényével az online hirdetések piacán – írja egy, az ügyet jól ismerő forrásra hivatkozva a Reuters. A Google hirdetési üzletága, amely tavaly több mint 100 milliárd dolláros forgalmat generált, az Alphabet 80 százalékát tette ki tavaly.

Az Google ezen a területen versenyellenesnek ítélt lépéseit összesen több mint 8 milliárd eurós bírsággal sújtotta a bizottság.

Az Európai Unió végrehajtó szerve tavaly júniusban kezdeményezett versenyjogi vizsgálatot a Google reklámtechnológiai üzletágával kapcsolatban, mivel aggódik, hogy az amerikai technológiai óriás tisztességtelen előnyhöz juthat a riválisok és a hirdetők kárára. A hwsw hozzáteszi, a cég a display hirdetések piacán szinte minden szinten képviselteti magát: hirdetési célból adatokat gyűjt, hirdetési helyeket értékesít, illetve hirdetésközvetítőként is működik.

A Bizottság közölte: a Google megnehezítette a többi hirdetési szolgáltatók helyzetét azáltal, hogy az általa targetálási céllal gyűjtött adatokat nem osztotta meg más cégekkel. A portál meg nem nevezett forrása szerint az ilyenkor szokásos, a cég által önkéntesen közölt vállalásokat a Bizottság nem ítélte elégségesnek ahhoz, hogy a jogsértő állapot megszűnhessen.

A Google dominanciája egyre több kérdést vetett fel az online hirdetések terén az elmúlt években. A riválisok versenyellenes gyakorlatról szóló jelentései összesen 5 kontinensen vezettek trösztellenes vizsgálatokhoz. Csak szemléltetésképpen: a Google hirdetési üzletága az idei év első felében csaknem 111 milliárd dolláros hirdetési árbevételt generált. Év végére pedig a várakozások szerint 233 milliárd dollárra is nőhet ez az összeg, ami 10 százalék körüli emelkedést hozhat a tavalyi évhez képest.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik