Tech

Napi négy órán át is nyomogatjuk a mobilalkalmazásokat

Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu

A felhasználók átlagosan napi négy órát használják a telefonjukra letöltött alkalmazásokat – derül ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből, amiben négyezer válaszadó mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálták. Ez az időtartam életkoronként is eltérő: a legaktívabbnak számító 18-24 éves korcsoport 18 százalékánál például több mint 7 órára is nyúlik. A 45-54 éves korosztályra ez már jóval kevésbé jellemző, 31 százalékuk kevesebb mint 2 órát tölt kedvenc alkalmazásaival naponta.

A nemek szerinti eloszlást vizsgálva kiderül, hogy a nők az aktívabb app-felhasználók: 16 százalékuk naponta több mint 7 órát tölt alkalmazásokkal, szemben a férfiakkal, akiknek mindössze 11 százalékuk használja ennyi ideig kedvenc appjait.

Huawei Fotó: Huawei

A válaszadók több mint fele, 54,8 százaléka vallja magát felfedezőnek, vagyis olyannak, aki kifejezetten keresi és ki is próbálja a legújabb alkalmazásokat. 21 százalékuk az alkalmazás jellege és tartalma alapján választ, 18 százalékuk tölt le barátai ajánlására appot, míg a felhasználók mintegy öt százalékának döntését befolyásolja promóció vagy hirdetés. Ez utóbbi legkevésbé a 18–24 évesek körében (3%) jellemző.

Az idősebb generáció jóval megfontoltabb, ha alkalmazások letöltéséről van szó: tíz százalékuk alaposan tájékozódik, cikkeket és véleményeket elolvasva választja ki, mit tölt le a telefonjára. A 18–24 éves korosztály tagjainak ugyanakkor mindössze 2,7, a 25–44 korosztály képviselőinek pedig 4,41 százaléka tesz így.

Egy-egy új app letöltésénél a barátok ajánlásai nagyobb hatással vannak a nőkre (30%), mint a férfiakra (23%). Utóbbiak inkább cikkek és elemzések elolvasása alapján töltenek le alkalmazásokat (46%), míg a nők választását elsősorban az online hirdetések (45%) befolyásolják.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik