A hírek szerint a tankerületek szigorúan elszámoltatják az iskolákat, hogy azok ellenőrizzék a pedagógusokat, akik most otthonról kénytelenek dolgozni. A megfélemlített tanárok ezért gyakran annyi leckét adnak fel, ami nemcsak maguknak, hanem a diákoknak és a szintén otthonról dolgozó szüleiknek is megterhelő.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) ilyen hangulatban reagált Maruzsa Zoltán Inforádiónak adott igen optimista interjújára.
Az oktatási államtitkár a digitális tanrendről ugyanis azt mondta, ők azt tapasztalják,
hogy boldogság van szerte a rendszerben.
Akikkel ők beszélnek, azt mondják, hogy
a kollégák felzárkóztak a feladathoz.
Szerinte jól működik a KRÉTA-rendszer is, a Nemzeti alaptanterv szeptemberi bevezetését pedig azért nem halasztják el, mert a tanároknak úgyis több lett most a szabadidejük a felkészülésre.
A szakszervezet szerint a távoktatás nem kevesebb, hanem több munkát, terhet jelent, miközben az oktatásirányítás még azzal sem segítette ebben a tanárokat, hogy legalább a tavaszi szünetet előrehozta volna.
Ettől függetlenül sem tartják szerencsésnek, ha egy ilyen megosztó ügyben, ennyire mereven ragaszkodik az oktatásirányítás a szakma többsége által elutasított NAT bevezetéséhez.
A döntéshozóknak mérlegelniük kellene, hogy ha elhalasztják a bevezetést, egy átgondoltabb dokumentumba akár be is lehet építeni a veszélyhelyzetben bevezetett digitális tanrend értékes tapasztalatait.
Milyen boldogság?
Mivel Maruzsa államtitkár nem zárta ki az érettségi lebonyolításának módosítását sem, a PDSZ jelezte, bármilyen döntés előtt egyeztetni kellene „a jelenleg frontvonalon lévő pedagógusok” szakmai szervezeteivel. Erről, a digitális tanrend bevezetésével ellentétben, nem kell napokon belül döntést hozni, van némi idő az átgondolt intézkedésre.
Bár Maruzsa szerint „boldogság van az egész rendszerben”, a PDSZ tájékoztatta az államtitkárt, hogy a digitális átállás valóban tiszteletre méltó energiákat szabadított fel az oktatás szereplőiben, mégis rengeteg kifogás érkezett, és éppen a KRÉTA- rendszer alkalmatlansága, lassúsága és a felesleges adminisztráció miatt. Azt ugyanis a rendszeren keresztül jelenleg is elvárják a pedagógusoktól. A PDSZ ezek alapján kéri az államtitkárt, jelen helyzetben szavait
a szokásosnál körültekintőbben igazítsa a valósághoz.
Kiemelt kép: MTI/Bruzák Noémi