– A hétvégén rendezik a FitBalance-ot, mi is írunk egy cikket a rendezvényről. Tudna segíteni abban, hogy megmondja, ki most a FitBalance tulajdonosa?
– Miért? Ez most hogyan merült fel? Miért pont ez a legfontosabb kérdés a rendezvénnyel kapcsolatban?
– Azt gondoljuk, hogy fontos információ, hogy kik és milyen cégek állnak egy ilyen nagy rendezvény mögött.
– Ezt meg kell konzultálnom a kollégákkal. Visszahívom.
A visszahívást a szombaton a Papp László Sportarénában bombabiztos telt házzal induló FitBalance sajtósa ígérte meg a 24.hu-nak a rendezvény előtti napokban, de aztán nem jelentkezett.
A FitBalance, amit az idén a Tv2 is megtolt egy komoly reklámkampánnyal, a legismertebb magyar sport- és életmódexpóként harangozta be magát, a tulajdonosok kilétét azonban furcsa titkolózás veszi körül.
Azoknak, akik a Rogán-Gaál Cecília és több olimpikon közreműködésével készült kereskedelmi tévéreklámok ellenére még sosem hallottak róla, elmondjuk, hogy a FitBalance egy évtizedes múltú, jól menő vállalkozás, amelynek sikerült időben meglovagolni a Magyarországon is terjedő fitnesz- és egészségeséletmód-divatot. A rendezvény képes volt évről évre mind nagyobb rendezvényszínhelyeket megtölteni fizetőképes érdeklődőkkel. A rendezvény a Stefánia-palotából indulva a dugig tömött Arénáig jutott. A sikerhez hozzájárult, hogy mindig a fitneszipar legmenőbb sztárjai és a legismertebb bulvárfigurák szolgáltatták a műsort.
2018-ban húsz színpadon ment a spinningtől a zumbáig a programkavalkád. A sporteseményen Rubint Rékával és Schobert Norberttel lehetett tornázni, a sajtó számára rendezett külön programon pedig a sporthoz kapcsolódó celebek vettek részt. Tavaly videointerjú is készült az edzőcuccokat és hibátlan sminket viselő Sarka Katával, aki 2015-ben még fittszépség-versenyzőként indult a rendezvényen. Sarka a videóban a Miniszterelnök Kabinetirodát vezető Rogán Antal feleségével együtt beszélt arról, milyen szálak kötik össze őket a magán- és az üzleti életben.
A Fitbalance jelentős arculatváltáson ment át, ingyenes lett a belépő, és az állami vasúttársaság féláron adta a jegyeket a vidékről érkező résztvevőknek. Az igazi változás azonban az volt, hogy a legnagyobb állami vállalatok közül több hirtelen úgy döntött, szponzorálni kezdi a magánkézben lévő rendezvényt. A támogatók közé beszállt a Szerencsejáték Zrt., az MVM és az Antenna Hungária, az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Magyar Olimpiai Bizottság pedig felkerült a partnerlistára.
A rendezvénynek a kezdetek óta Bara Csaba, a Magyar Testépítő és Fitness Szövetség marketing igazgatója volt az arca. A többnyire főszervezői titulust használó Bara megszólalásaiból egyértelmű volt, hogy üzletileg is ő állt a FitBalance mögött. 2016-ban a Rockstar.hu-nak adott interjújan több részletet is elmesélt az rendezvény működéséről. Elmondta, hogy amióta az Arénában rendezik az eseményt, 100-110 bérleti díjat fizető kiállítót engednek be a csarnokba, csak azért nem többet, mert behatárolt az expó területe, és nem akarják, hogy a túl sok stand az esemény rovására menjen.
Bara üzletemberi fellépése jól mutatott a bulvársajtó hasábjain, a hatóságok előtt azonban nem volt ilyen példaértékű.
Az ítélet értelmében Barának meg kellett válnia az érdekeltségébe tartózó gazdasági társaságok többségi tulajdonrészeitől is. Ráadásul rákerült a NAV legfrissebb szégyenlistájára is mint 10 millió forintnál nagyobb adótartozással nyilvántartott magánszemély.
A Fitbalance.hu, a rendezvény honlapja szerint a résztvevők adatait a Digital Minds Kft. kezeli, és ez a cég irányítja a sales munkáját is. Amikor azonban felhívtuk Vizvárdi Bencét, a Digital Minds egyik képviselőjét, kiderült, nem ők a tulajdonosok. Hogy kik, azt ő sem árulhatta el.
Ezért végül megkerestük Bara Csabát is, aki nem tagadta, hogy ő a rendezvény tulajdonosa, de hozzátette, tavaly óta csak kisebbségi tulajdonos: az üzlet nagyobbik részét eladta Rogán-Gaál Cecília és Sarka Kata közös cégének, a Nakama&Partners Kft.-nek.
A Nakama&Partners Sarka cége volt, de 2016-ig, amíg Rogán Antal felesége be nem társult, nem sok vizet zavart. Rogán-Gaál Cecília megjelenése azonban robbanásszerű növekedéssel járt együtt. 2017-ben, megtízszerezve az előző évi bevételt, 517 millió forintos forgalmat könyvelhettek el, amelyből szinte minden második forint tiszta nyereség volt. A cégről tavaly kiderült, hogy egy szépségipari médiaügynökségként üzemel, amely a Magyarország szépe verseny résztvevőit foglalkoztatja.
Kiemelt kép: Mohai Balázs / MTI