Június elején írtuk: alig indult el a Magyar Telekom új fapados csomagja, a médiahatóság felfüggesztette a szerződéskötést.
A Flip Otthon bevezetése után az NMHH két, hivatalból indított általános felügyeleti eljárás során is vizsgálódott, és a piaci működést sértő magatartás miatt 50 millió, a jogsértő szerződési feltételeket tartalmazó ÁSZF miatt pedig 25 millió forint bírsággal sújtotta a Magyar Telekomot.
Az NMHH elnöke által meghozott határozat jogerős, de a szolgáltató a bíróság felülvizsgálatát kérheti.
Jogtalan versenyelőny
Az első, május 26-án hivatalból megindult általános hatósági felügyeleti eljárás végén az NMHH megállapította, hogy a Flip Otthon díjcsomag május 16-ai bevezetésével a Magyar Telekom nem felelt meg az átláthatóságra, az egyenlő elbánásra, a költségalapúság és díjak ellenőrizhetőségére, illetve a hozzáférésre és összekapcsolásra vonatkozó kötelezettségeknek.
Ezért ideiglenes intézkedéssel megtiltották a szolgáltatónak, hogy a jövőben a Flip Otthon díjcsomagra előfizetői szerződést kössön, illetve hogy a már megkötött előfizetői szerződések alapján előfizetői szolgáltatást nyújtson.
A szolgáltató az eljárás megindulásakor május 28-ától módosította az ÁSZF-jét, felfüggesztette a Flip Otthon díjcsomag értékesítését, ugyanakkor egy időben bevezette a Flip Otthon+ nevű díjcsomagot,
A hírközlési törvény és az uniós szabályozás alapján a Telekom, mint jelentős piaci erejű szolgáltató nem folytathatott volna olyan piaci gyakorlatot, amely alkalmas a verseny korlátozására. Ugyanis, ha egy ilyen szolgáltató egy új, a korábbiaktól lényegesen eltérő internetszolgáltatást is tartalmazó díjcsomaggal bővíti a kínálatát, a tervezett szolgáltatást annak bevezetése előtt legalább 30 nappal köteles a hatóság által előzetesen jóváhagyott nagykereskedelmi áron felajánlani a többi szolgáltatónak.
Jogsértő szerződési feltételek alkalmazása
A második, május 31-én megindított hatósági felügyeleti eljárás jogsértéseket tárt fel a Flip díjcsomag ÁSZF-jének több pontja esetében is,
Az ÁSZF-ben – helytelenül – a Telekom többek között a szolgáltatás szüneteltetését helyezte kilátásba arra az esetre, ha az előfizető nem a szolgáltató által meghatározott feltételek szerint veszi igénybe az ügyfélszolgálatot.
Jogszerűtlenül alkalmazta az előfizetői szerződések felmondását díjtartozás esetén; hibaelhárításért kérhető díjat, továbbá egyéni előfizetők számára az első hívásrészletezőért felszámítható díjat jelölt meg.
Jogsértésnek számít a szolgáltatás korlátozása esetén a szolgáltatás minőségi vagy más jellemzőinek csökkentése helyett az, ha az internetszolgáltatást teljesen elérhetetlenné teszik, és az áthelyezésre vonatkozó igényeket határidőn túl teljesítik.
A Telekom a cikk megjelenése után az alábbi állásfoglalást küldte:
A Magyar Telekom nem ért egyet az NMHH álláspontjával, ezért a nem jogerős határozat ellen fellebbezni fog, a másik határozat bíróságon való megtámadását pedig megfontolja. A Flip Otthon+ csomag értékesítése zavartalan, az ajánlat továbbra is elérhető az ügyfelek számára. (…) A Flip Otthon+ csomag jelzett vizsgálata során természetesen együttműködünk a hatósággal.