Európában az a probléma az amerikai céggel, hogy eddig nem lehetett eldönteni világosan, hogy a tevékenysége
- engedélyköteles közlekedési szolgáltatásnak,
- vagy az uniós szolgáltatási irányelv alá tartozó, csak nyomós közérdekből korlátozható szolgáltatásnak
minősül-e.
Egy spanyol bíróság most az Európai Bírósághoz fordult, az uniós szervezettől várják ugyanis e kérdések eldöntését. Az EB várhatóan november végén dönthet az ügyben, amely akár az Uber európai, így magyarországi sorsát is meghatározhatja.
Nálunk nincs, Romániában még van
Magyarországon a taxislobbi sikerrel fúrta meg a céget Fónagy János államtitkáron keresztül. A fejlesztési minisztérium olyan szabályozást vitt végig, amely ellehetetlenítette a céget, és az kivonult Magyarországról. Az ezzel párhuzamosan beígért taxis ellenőrzésekből érdemben aligha várható előrelépés. Ferihegyen ugyanúgy taxis hiénák uralják a piacot, ahogy Budapest pályaudvarainál is, és folyamatosan károsítják meg az utasokat.
Korábban a Varga Mihály vezette Nemzetgazdasági Minisztérium nem tartotta szükségesnek a külön szabályozást. Szerintük a meglévő szabályok elegendőek voltak az ellenőrzésre. Kiderült az is, hogy a nagy magyar taxistársaságok többet adóztak, mint az Uber. A cég egyébként panaszt is tett az Európai Bizottságnál, ez az ügy még folyamatban van.
Kolozsvár után például két újabb, magyarok lakta erdélyi városban is elindult a cég. November 17-étől a brassóiak és jövő év elején a temesváriak is egy kattintással rendelhetnek majd szolgáltatást. A helyi hatóságok jelenleg egy olyan törvényjavaslat kidolgozását készítik elő, amely szabályozná az országban a közösségi személyszállítás piacát.