A jól működő és megfelelően karbantartott modern dízelmotorok nem bocsátanak ki látható füstöt a kipufogócsőből, így amennyiben ilyesmit lát, sajnos rossz hírünk van. A közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses technológiával felszerelt dízelmotorok nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosítanak anélkül, hogy kormos, fekete füstöt bocsátanak ki, írja a Slashgear.
A régebbi dízelek esetében azonban elfogadhatónak mondható a fekete füst a gázpedál lenyomásakor, de a túl sok füst nem jelent jót. Ez gyakran eldugult vagy sérült üzemanyag-befecskendezőt jelez, de eltömődött légszűrőre, és sok egyébre is utalhat. Akárhogy is, a fekete dízelfüst olyan problémát jelez, amely azonnali figyelmet igényel.
Más színre is érdemes figyelni
A kék füst sem jelent jót, ez ugyanis gyakran azt jelzi, hogy a motor túl sok olajat éget, de kopott dugattyúgyűrűkre, sérült hengerekre, hibás szártömítésekre vagy hibás PCV-szelepekre is utalhat. Kék füst keletkezhet a motor túltöltéséből vagy a nem megfelelő minőségű dízelolaj miatt is.
A fehér füstöt kibocsátó dízelmotoroknál probléma lehet az injektorokkal, de az is lehet, hogy a motor égeti a hűtőfolyadékot, vagy hogy a fejtömítés szivárog. A fehér füst azt jelzi, hogy el nem égett gázolaj távozik a kipufogócsőből, ezért ügyeljen arra, hogy ne érintkezzen a füsttel, mert irritálhatja a szemet és a bőrt.
Viszont ha a füst a motor felmelegedése után sem tűnik el, az sérült vagy nem hatékony üzemanyag-befecskendezőkre, alacsony kompresszióra, vezérműproblémára, üzemanyag-szivattyú meghibásodására vagy a hengerfej problémájára utalhat, így mielőbb érdemes szervízbe menni.