A Petőfi Népe október 26-án megjelent cikke szerint D. Zsuzsa pénzét szeptember 12-én emelték le a számlájáról, miközben ő dolgozott, és a telefonja a bankkártyáját rejtő pénztárcájával együtt a munkahelyi szekrényében volt elzárva.
A nő számlájáról nagyjából 120 000 Ft tűnt el, és csak munka után, a telefonjára érkezett SMS-ek alapján értesült arról, hogy valaki 60 000, majd három további alkalommal 20 000 forintot emelt le a bankkártyájáról, mindössze négy perc alatt, méghozzá az OTP Bank Simple alkalmazásának segítségével.
A nő másnap az OTP-nél igyekezett tisztázni az ügyet, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy amennyiben jogosnak találják a panaszát, visszakapja a pénzt. Zsuzsa a Kecskeméti Rendőrkapitányságon feljelentést is tett, és Hürkecz József, a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője a Petőfi Népének meg is erősítette, hogy elindult a büntetőeljárás.
Zsuzsa október 13-ai keltezéssel kapott levelet az OTP-től, amiben a bank sajnálatát fejezte ki az eset miatt, panaszát elfogadták, a tranzakciók összegét, illetve a biztonsági kártyaletiltás összegét pedig visszautalták a számlájára, ugyanakkor a bank azt is közölte, hogy ők is feljelentést tesznek az ügyben.
A visszaélés során használt Simple alkalmazást az OTP Mobil Kft. fejlesztette, és egy olyan applikációról van szó, ami az érintéses mobilfizetést és az alkalmazáson belüli fizetést is támogatja. Az app ingyenes, lényegében minden mobiltelefonra letölthető, és gyakorlatilag bármilyen bankkártyával használni lehet. A kártyákat az alkalmazásban egy regisztrációt követően digitalizálni lehet, és ezután a mobiltelefon akár a kártya helyett is használható fizetésre.
Az esettel kapcsolatban az OTP Kommunikációs osztálya hangsúlyozza, hogy hasonló visszaélés esetén a bank minden esetben a rendelkezésére álló adatok, információk alapján lefolytatott vizsgálat eredményeképpen hoz döntést. Általánosságban elmondható, hogy az ilyen típusú cselekmények bűncselekménynek minősülnek: bankkártya visszaélésről van szó.
Ilyen esetben a Simple alkalmazás csak a lopott kártyaadatok felhasználásának a felülete, ha a károsult személy nem felhasználója az alkalmazásnak, bankkártyaadatait az alkalmazástól függetlenül szerezik meg az elkövetők. Ha visszaélnek a kártyabirtokos adataival, akkor a banki eljárásrend szerint, indokolt esetben a bank helytáll a kárért, megtéríti azt, bűncselekmény esetén pedig a hatóságok eljárást indítanak az elkövetők ellen.