A Naughty Dog fejlesztőcsapat műhelyében készülő Uncharted-széria 2007-ben vette kezdetét a Drake’ Fortune című epizóddal, és a külső nézetes akció-kalandjáték egy csapásra a PlayStation-konzolok egyik legfontosabb exkluzív játéka lett, hiszen mind a kritika, mind a közönség imádta.
Az elmúlt tíz évben készült is belőle három folytatás (Among Thieves, Drake’s Decweption, A Thief’s End), illetve egy PS Vitás epizód (Golden Abyss), és az Uncharted 4-ben hiába zárult le a főhős Nathan Drake sztorija, a kiadásért felelős Sony és a fejlesztők így sem mondtak le a folytatásról. Ezt bizonyítja a most megjelent, önállóan is futtatható The Lost Legacy kiegészítő, ami új főszereplők bevetésével teszteli, hogy mennyi életképes a franchise a korábban nélkülözhetetlennek tűnő Nathan nélkül.
ISMERŐS VIZEKEN
A történet középpontjában ezúttal a második és harmadik részben fontos szerephez jutó Chloe Frazer áll, aki az Uncharted 4-ben megismert Nadie Ross-szal szövetkezik a polgárháború sújtotta Indiában, hogy együtt kutassák fel a Ganésa agyara néven ismert relikviát. Ezen törekvésük persze keresztezi egy helyi hadúr, Asav terveit, így a felfedezést, a fejtörők megoldását és a rengeteg mászkálást/ugrálást most is kellő mennyiségű bunyó, fegyveres harc és lopakodás színesíti,
Játékmenet szempontjából a The Lost Legacy persze sokat nem tesz hozzá az Uncharted 4-ben tapasztaltakhoz, a kiegészítő egyetlen igazi újdonsága, hogy Chloe a hajcsatjai segítségével immáron képes zárak feltörésére, amit a program általában erősebb fegyverekkel és robbanóanyagokkal jutalmaz.
Ami újszerű még, az az oktatópályaként is funkcionáló bevezetést követő Nyugati-Ghátok, ami a sorozat történetének legnagyobb szabadon bejárható területe, illetve a The Lost Legacy egyetlen olyan fejezete, ami letér a linearitás ösvényéről, és szabadon engedi a játékost. A mindent kibíró dzsipünkkel arra megyünk amerre kedvünk szottyan, és olyan sorrendben oldjuk meg a feladatokat, ahogy épp kényelmes.
A hatalmas területen három nagyobb romot meglátogatva, és a Tomb Raider-t idéző fejtörőket megoldva kell beindítanunk egy nagyobb mechanizmust, ami tovább görgeti a történetet, illetve akad egy opcionális feladat, ami tíz relikvia begyűjtését követően megajándékoz egy különleges csecsebecsével. Ezért a speckó karkötőért pedig érdemes küzdeni, ugyanis a birtokában hangjelzés figyelmeztet arra, ha megközelítjük a játék szerte elrejtett gyűjtögethető cuccok egyikét.
MINŐSÉGI KONTENT
A 10 órára nyúló sztoriban ezúttal is megfelelő ütemben váltogatja egymást a platformereket idéző mászkálás/ugrálás/lengedezés és a harc, illetve a kihívásra vágyók akár arra is rámehetnek, hogy a magas fűben történő lopakodást, illetve a fedezékeket kihasználva egyetlen golyó kilövése nélkül likvidálják a különböző helyszíneken felbukkanó ellenfeleket.
Átvezető videóból ugyan ezúttal sokkal kevesebb van, mint a sorozat korábbi részeiben, ugyanakkor a két főhős közti dinamika hozza az Uncharted-től megszokott színvonalat, és sokszor humoros, csipkelődős párbeszédek közepette ismerhetjük meg a fő karaktereket, akiknek konfliktusoktól sem mentes viszonya szép ívet jár be a ránk váró történet során.
Sajnos a főellenfélként felvonuló Asav viszont már csak egy tipikus, feleslegesen agresszív, kétdimenziós gonosz, illetve az Indiára korlátozott sztori miatt a játék koránt sem olyan változatos, mint az elődei. Utóbbi tényező a hetedik óra magasságában kezdett zavarni: olyan érzésem támadt, hogy a fejlesztők csak azért húzták a cselekményt, hogy megmutassák, egy kiegészítőt is fel lehet duzzasztani tíz órára.
Az utolsó két órában nem egyszer villant be, hogy most már akár vége is lehetne a sziklaszirtek közti ugrálást lövöldözéssel fűszerező maratonnak. Félreértés ne essék, a játék nem unalmas, de a kevesebb talán kicsit több lett volna, és hiába pörögnek fel az események az utolsó harmada, sokszor érződik, hogy ebben a történetben valójában nem volt tíz órára elegendő szufla.
A játékmenet ugyan tényleg nem tartogat újdonságokat, de továbbra is átlagon felül szórakoztató, a ránk váró látvány pedig az Uncharted-szériához híven sokszor egészen lenyűgöző. Ugyan továbbra is a Horizon: Zero Dawn a PlayStation 4 legszebb címe, de a The Lost Legacy szorosan ott lohol a Guerrilla Games idén tavasszal megjelent alkotásának nyomában.
Legyen szó a városi helyszínekről, a folyókkal, dombokkal, romokkal megtűzdelt szabadon bejárható területről, a hegyek gyomráról vagy akár az ősi civilizációk elfeledett épületeiről, a kivitelezés minden esetben álleejtős. Hihetetlenül szépen kidolgozott részletek, csodás színek/fények/árnyékok, és nagyszerűen megtervezett helyszínek kísérnek végig a sztori kilenc fejezetén.
A Naughty Dog legújabb alkotása sima PS4-en is jól muzsikál, de igazán ütős látványt egy megfelelő tévével megfejelt PlayStation 4 Prón biztosít, ahol a 4K-s felbontás és a HDR (utóbbi az alap verzión is elérhető) olyan összképet produkál, hogy az ember még órák után is képes percekig gyönyörködni a tévé képernyőjére kirajzolt sokszor tényleg káprázatosan szép látványban.
KIEGÉSZÍTŐNEK TÖKÉLETES
A The Lost Legacy nem emeli új szintre az Uncharted-szériát, de a kiegészítőnek nem is volt ilyen célja. Az alapjátékot nem igénylő sztori ad újabb tíz órát a jól ismert játékmenetből, nem mellesleg bizonyítja, hogy a sorozat Nathan Drake nélkül is megállja a helyét,
Akik imádták a korábbi részeket, azoknak ez a kitérő is kötelező vétel, illetve azok is bátran tehetnek vele egy próbát, akik korábban egyáltalán nem foglalkoztak az Uncharted-játékokkal. Bár a történetben akadnak utalások az előzményekre, de a The Lost Legacy önmagában is bőven élvezhető, arról nem is beszélve, hogy az egyjátékos rész mellé megkapjuk az Uncharted 4 teljes multiját is, amiben a horda módos kooperatív küzdelmek mellett a kompetitív csaták szerelmesei is megtalálhatják a számításaikat.
Az Uncharted: The Lost Legacy 2017. augusztus 22-én jelenik meg kizárólag PlayStation 4-re, nagyjából 12 000 forintos áron. Tesztünket a PlayStation 4 Prós változat alapján készítettük.