A Paypal és a SuperData nevű piackutató cég közzétette legfrissebb, európai e-sport piacról készült kutatását. Az éves felmérés 12 európai ország adatai alapján mérte fel a versenyszerű játékok helyzetét, és átfogó képet ad arról, hogy a különböző országokban miként is növekszik az e-sport szegmens. Különösen érdekes számokat kapunk a magyar helyzetről is.
A versenyszerűen űzött videojátékok népszerűsége Európában gyorsan kezd felzárkózni a kelet-ázsiai régióhoz képest,
Svédországban van benne a legtöbb pénz
Európai viszonylatban a piac értéke és a nézőszám alapján Svédország áll első helyen, ezt követi Oroszország, Franciaország, majd az Egyesült Királyság a top négyes listában. Svédországban az e-sportból származó bevételek 2016-ban meghaladták a 40 millió dollárt.
A kutatás szerint Magyarországon az iparág bevétele tavaly 527 ezer dollárnál járt, és 25 százalékos várható éves növekedési ütemmel számolva 2018-ra ez akár az 585 ezer dollárt is elérheti.
Tavaly több mint 223 ezer egyedi nézője volt hazánkban az e-sportnak, idén ez megközelíti a 280 ezret, és az előrejelzések szerint
Ez eddig sem volt újdonság
Nem meglepő módon az ezredfordulón született korosztály, az úgynevezett Y-generáció az egyik legnagyobb fogyasztói csoport, amely az e-sport fejlődési irányait meghatározza.
A SuperData kutatása szerint az érdeklődők két legnagyobb korcsoportja a 18-24, és a 25-34 év közöttiek, ők teszik ki a nézők 62 százalékát. Az eSport rajongók csupán 10 százaléka 45 év feletti.
Az e-sport iránt jellemzően férfiak érdeklődnek: az európai e-sport-rajongók 84 százaléka férfi, és 16 százaléka nő. Országokra bontva a női játékosok aránya Svédországban a legmagasabb (24 százalék), Magyarországon ez 13 százalék körül alakul.