Soha eddig nem költött a Samsung ennyit egy másik vállalat megvásárlására. Most azonban 112 dollárt fizetnek a Harman részvényeinek darabjáért, így összességében combos 8 milliárd dollárért kerül az egész vállalat a Samsung tulajdonába.
Összeteszik, amijük van
A Harman név elsősorban az audio berendezéseket, termékeket juttatja az ember eszébe, de a koreaiak számára ez az üzlet elsősorban nem erről, hanem az autóról szól. Pontosabban a magyarul rendkívül bénán hangzó, összekapcsolt technológiákat használó autókról, amit egyébként általában a „connected car” kifejezéssel illet az iparág.
Ez a trend érzékelhető már jó ideje, hiszen az Apple és a Google is igyekszik minél inkább befurakodni a személyautók számítógépeibe, kijelzőibe, ez a felvásárlás azonban valószínűleg rövid időn belül egy új helyzetet teremt. Ebből a szempontból a Harman azon tevékenységei érdekesek, amelyek annyira nem közismertek, mégis utat nyitnak a Samsungnak az autóipar felé. A közleményben ez a mondat a legfontosabb:
A vállalat biztosítja a Bowers & Wilkins és a Bang & Olufsen márkák autóipari megoldásait is.
Ehhez adjuk hozzá a Samsung hálózati technológiáit, a különböző megjelenítőkkel, kijelzőkkel összefüggő fejlesztéseit, a telekommunikációs finomságokat, és máris ott van egy autó, ami tökéletesen fel van készítve az út közbeni kommunikációra, szórakozásra, adatok megosztására, azaz (majdnem) mindenre, amit az emberek az autóban ülve szoktak csinálni.
A 8 milliárd dollárért nem mellesleg további olyan márkákat kap meg a Samsung, mint a JBL, a Harman Kardon, a Mark Levinson, az AKG, az Infinity, vagy a Revel. Plusz ehhez adjuk még hozzá a Harman üzleti célú, nagy rendezvényekre szállított hang- és látványtechnikai megoldásait, amelyeket koncerteken, rendezvényeken lehet bevetni és talán nem ez a rész pörgeti fel még jobban a cég pénzügyeit, de fontos extra lehet az eddigieken felül.
Maradnak a márkák és az önállóság
A Harman szempontjából szerencsés fejlemény, hogy leányvállalatként működnek tovább a Samsung mellett, marad az eddigi vezető (Dinesh Paliwal), megtartják a központi létesítményeket, és az alkalmazottakat is. A hivatalos közlemény azt is ígéri, hogy az előbb említett márkák piacon maradnak, így aki JBL fejhallgatót akart venni, az valószínűleg egy jó ideig még megteheti.
A korábban említett, az autókért, az ott megtalálható technológiákért zajló harcban a Samsung most elég merészet húzott, mivel az Apple és a Google a saját megoldásaikkal (CarPlay, Android Auto) csak épphogy ott vannak az ember második legfontosabb személyes terében.
A két szolgáltatás „mindössze” az iOS, illetve Android kiterjesztése, és bár egy sor autógyártóval élnek együttműködések, a Harman beágyazottsága jelentősebb és több lehetőséggel kecsegtet a jövőre nézve.