Habár egyre többen rendelkeznek folyamatos internet-hozzáféréssel, azért még mindig akadnak helyzetek, amikor offline vagyunk, és ilyenkor jól jöhet, ha ott lapul valamilyen eszközünkön egy-két film, amivel unalmas estéken elüthetjük az időt. A Netflix ugyan alapvetően online szolgáltatásként kínálja a filmeket és sorozatokat, de a legújabb hírek szerint dolgoznak azon, hogy a minket érdeklő tartalmakat letölthető formában is el lehessen érni.
Már csak azért is, mert akár bevallja valaki, akár nem, a legtöbben egyébként is töltenek le filmeket és sorozatokat, bár mentségükre szolgáljon, hogy utóbbiból akadnak olyanok, amik idehaza nem érhetőek el, és más módja nincs a megtekintésnek. A CNBC-nek adott interjúban a Netflix tartalomért felelős vezére, Ted Sarandos azt monda, főleg olyan területekre gondolnak az offline lehetőség kihasználásánál, ahol a nagy sebességű internet még nem elérhető mindenütt. Tegyük azért hozzá, hogy nem most vetődik fel először az internetkapcsolat nélküli Netflix szolgáltatás lehetősége, hiszen néhány hete már hallhattunk róla, bár akkor kicsit még másként hangzott a terv.
Persze ez nem csak azért lesz jó nekünk, mert a mobilnet-szegény területeken is tudunk Netflixezni, hanem a pénztárcánk tartalmának megóvásában is segít. Ha ugyanis tényleg valóra válik az ötlet, akkor megtehetjük mondjuk azt, hogy otthon, a WiFI kapcsolaton keresztül töltünk le néhány részt a kedvenc sorozatunkból, vagy egy hosszabb mozifilmet, és aztán ezt úgy nézhetjük meg út közben, hogy ezzel nem a vékonyka mobilnetes adatkeretet fogyasztjuk.
Az elmúlt években sokat beszélgettünk arról, hogy a Wi-Fi és a szélessávú net egyre több helyen elérhető, ám minél több területen indítjuk el a Netflix szolgáltatását, annál jobban megtapasztaljuk, hogy ezek eltérő sebességgel rendelkeznek…a fejletlen és a fejlődő országokban szeretnénk másfajta alternatívákat találni arra, hogy az emberek könnyen használhassák a Netflixet.
Arra a kérdésre, hogy az offline szolgáltatás beindítását pontosan mikorra tervezik, Sarandos azt válaszolta, keresik a lehetőségeket, szóval majd meglátják, amiből igazából bármire gondolhatunk.
Fókuszban a nemzetközi terjeszkedés
Mindamellett, hogy a Netflix offline is szeretne jelen lenni az emberek életében, azért a fő csapásirány természetesen az online stream, és a cég igen agresszíven terjeszkedik, hiszen az év elejével 130 újabb országban indította el a szolgáltatást, ami azt jelenti, hogy így már összesen 190 különböző területen van jelen, és 3,2 millió új nemzetközi feliratkozóval bővítette a létszámát. Ugyanakkor a tengerentúli előfizetők létszáma elég lassú ütemben nő, így nem csoda, hogy a Netflix inkább az olyan piacok felé fordul, ahol sokkal több a kiaknázatlan lehetőség, lásd például fejlődő országok. Ugyanakkor a cég a pénzt sem sajnálja a tartalomra, mert 2016-ban a prognózis szerint hatmilliárd dollárt költ arra, hogy 1000 órányi új tartalommal bővítse a kínálatát.