Az Álom.net-ről nem is feltétlenül az jut először eszébe az embereknek, hogy jó vagy rossz filmről van szó, hanem hogy ez az, amiben Labancz Lilla egy nagyon szőke hajú, nagyon rózsaszín ruhás gimnazista lányt alakított egy nem létező világban, illetve hogy ez az a film, amiben Iszak Eszter is szerepelt még azelőtt, hogy ismert lett volna.
Labancz Lillát itthon a mai napig ezzel a filmmel azonosítja mindenki, igaz, azóta csak két másik filmben szerepelt, jelenleg viszont Gergely Róbert új színházában a Nő a tét című darab női főszereplője. Instagramjára vagy edzős videókat, vagy bikinis fotókat posztol magáról, ezen felül pedig annyit tudunk róla a Wikipédia alapján, hogy elvégezte a New Yorki-i filmakadémiát, majd 2013-ban szerepelt a Counterpunch című filmben Danny Trejo mellett, illetve hogy egy ideje Los Angelesben él. Az Álom.net főszerepét 23 évesen játszotta el, akkor így nézett ki:
Most pedig általában így láthatjuk:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A film másik ismert arca Iszak, aki az azóta eltelt tíz év ellenére Labanczcal ellentétben meglepően nem változott gyakorlatilag semmit – legalábbis külsőleg –, viszont csinált egy-két dolgot. Például évekig műsorokat vezetett a Viván, jelenleg Instagramon influenszerkedik, nemrég pedig létrehozta saját ruhamárkáját. Egyébként ha valaki a filmet nézve nem ismerné fel Iszak hangját, az ne érezze magát hülyén, mert a végleges verzióban valóban nem az ő hangja hallható, ugyanis az utószinkron alatt külföldön volt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Van egy harmadik, a mai napig is ismert ember, aki nemcsak szerepelt a filmben, de annak vágója és forgatókönyvírója is volt – Steiner Kristóf. A mostanában vegán receptkönyveket író újságírót arról kérdeztük, miként fogadta a filmet ért kritikákat, hogyan élte meg ezt akkoriban, és ennyi idő után mit gondol erről a munkájáról, pláne hogy azóta teljesen más irányt vett az élete.
Azt gondolom, hogy bárki, aki belevágott már olyanba, hogy a barátai közül két embernél többet belevett egy projektbe, legyen az egy Ikeában vásárolt karnis felszerelése, vagy egy kicsit nagyobb dolog, mint mondjuk egy üzlet nyitása, vagy egy még nagyobb dolog, egy film készítése, az pontosan tudja, hogy egy ilyen produkcióban nagyon-nagyon sok ember érdekelt, és ha nem te vagy a több milliárd dollárral rendelkező producer, aki leoszt minden egyes pozíciót, akkor sanszos, hogy ez a dolog önálló életre fog kelni. Teljesen mindegy, hogy hány ember volt benne, végül másmilyen lesz, mint amilyennek te megálmodtad
– mondta Steiner, aki szerint túlságosan komolyan vették ezt a filmet, annak ellenére, hogy ő ezt nem szánta annak.
Szerinte az, hogy a filmben elhangzó olyan mondatokat, mint „a nevünk a siófoki elit számára egyet jelent a klasszikus családi értékekkel, nem engedhetjük meg magunknak a botrányt”, az emberek komolynak gondolták, számára kizárólag az emberekről árulkodik, és akkor sem értette, hogy miért nem látják a filmben az irónia és a szarkazmus jeleit. Miután szinkronizálták a filmet, neki még jobban tetszett, szerinte ezzel még inkább megkapta azt a C-kategóriás trashy jelleget, amit szeretett benne, de hozzátette, hogy ő ennél sokkal ironikusabbra csinálta volna az Álom.net-et, és sokkal kevesebb hangsúlyt fektetett volna a benne szereplő lányok dekoltázsára.
Úgy voltunk vele, hogy vegyük elő az összes klisét, fűszerezzük be magyar valóságdarabokkal, hogy kisüljön belőle egy görbe tükre nemcsak ezeknek a filmeknek, de az egész akkori generációnak. A Paris Hiltonoknak, a Nicole Richie-knek és azoknak a taktaharkányi kislányoknak, akik igyekeztek Paris Hiltonok és Nicole Richie-k lenni. És természetesen saját magamnak is, aki a populáris kultúrának sok éve rajongója, követője és szakértője vagyok, anélkül hogy túl komolyan venném ezeket. Szokták kérdezni a populáris kultúra szakértőségem kapcsán, hogy miért próbálok úgy csinálni, mintha ez egy tudomány lenne.
– mondta Steiner, aki szerint keresve se lehetett volna jobbat találni az Álom.net főszerepére, mint Labancz Lilla. Szerinte egy olyan abszurd világba sikerült megérkeznünk, hogy azok az emberek, akik öltönyt viselnek és a parlament felé lesötétített üveges autóval mennek, azokról komolyan beszélgetünk, mert azok a komoly emberek, de ha valaki rózsaszínt visel, szőke haja van és Britney Spears-ről beszél, az már nem komoly ember. Közben meg elfelejtettük, hogy mik azok a valóságos életbeli szituációk, értékek, élethelyzetek és drámák, amikből mindannyian tanulhatunk, vagy egyszerűen csak röhöghetünk rajta egy kicsit
Steiner egyébként nem hagyta abba a filmezést és a színészkedést az Álom.nettel, csak már nem kizárólag itthoni produkciókban szerepel. Legutóbb a Confess című tel-avivi websorozatban lehetett látni, ami 2017-ben megnyerte a Marseilles Web Fest fődíját, illetve a most futó Anton’s Home című, Csehov-jelenetekből összeállított előadásban a címszerepet alakítja – szintén tel-avivban.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A filmet ezek szerint a rendezőn kívül senki nem vette komolyan, legalábbis N. Forgács Gábor nem sokkal az Álom.net megjelenése után interjút adott a Vaol.hu-nak, amiben azt mondta:
A filmet már Amerikába is »berendelték«, viszik Cannes-ba is a világszintű filmpiacra, van rá érdeklődés, más is lát benne fantáziát.
Kiemelt kép: Labancz Lilla az Álom.net című filmben