Mobil

Itt a bankos app, ami már a vírusoktól is védi a mobilunkat

A K&H új szolgáltatással rukkolt elő: ingyenes víruskeresést és általános biztonsági vizsgálatot nyújt az okostelefonoknak.

A K&H mobilbankja már eddig is teljes körű védelmet nyújtott az egyedi azonosító rendszereknek illetve a mobiltokennek (a szolgáltatásba épített, szoftveralapú azonosítási mód) köszönhetően. Ezek segítségével egy kevésbé védett telefonnal is biztonságosan lehet bankolni.

Ugyanakkor a K&H szakemberei főként az androidos telefont használók körében azt tapasztalták, hogy bár a mobilbankolást megbízhatónak tartják, ettől függetlenül komoly igény jelentkezik a telefonok mindennapos védelmére.

Ezért indult el a K&H mobilőr, ami ingyenes víruskeresést és biztonsági ellenőrzést jelent az alkalmazás felhasználóinak. A mobilbank segítségével biztonságban, kényelmesen és egyszerűen lehet intézni a pénzügyeket, azonban vannak olyan felhasználók, akik nem tartják be az alapvető óvintézkedéseket, ha a mobiljukról van szó. Az alkalmazás a felhasználói hibák egy részét is segít megelőzni.

Biztonsági szempontból sokan nem feltétlenül használják megfelelően a telefonjukat: például nem állítanak be képernyőzárat, de vannak, akik a mobiljukon tárolják a jelszavaikat.”

„Utóbbi kicsit ahhoz hasonlít, mintha a bankkártya hátára írnánk fel annak a PIN-kódját. Az okostelefonok sokszor könnyítik meg az életünket, azonban sokan azonban nem gondolnak arra, hogy ezeket a telefonokat is érdemes vírusirtóval védeni, csakúgy mint egy laptopot” – mondta Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági értékesítési igazgatója.

A K&H szerint, ha egy ügyfél látja, hogy a telefonja védve van, akkor várhatóan szívesebben bankol mobilon. A mobilőr a telefon aktuális biztonsági állapotát vizsgálja, amennyiben pedig kockázatot érzékel, akkor arra megoldást kínál.

Vizsgálja a telefon biztonsági beállításait is, például, hogy működik-e a képernyőzár vagy azt, hogy engedélyezte-e az érintett a kétes forrásokból származó alkalmazásokat települni. Az alkalmazás azt is megmondja, hogy feltört rendszer fut-e a telefonon, ha esetleg erről nem lenne tudomása az ügyfélnek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik