Egy igazi nagyváros már szinte teljesen elképzelhetetlen a már minden forgalmas kerületben jelen lévő parkolóórák nélkül, amire az autósok egyaránt tekintenek átokként (amikor fizetni kell a parkolásért) és áldásként (amikor annak köszönhetően találnak parkolóhelyet, hogy fizetni kell a parkolásért).
Az utcán történő parkolás fizetőssé tétele azonban inkább volt áldás, mint átok. Azzal ugyanis egy csapásra sikerült megoldani egy olyan problémát, ami az autók elterjedése után minden forgalmas városban komoly gondokat okozott: a parkolóhelyek hiányát. Legalábbis ez volt a célja Oklahoma City vezetésének amikor 1935. július 16-án felállították a világ legelső parkolóóráját. Nem a parkolni vágyó autósok megadóztatása, hanem a parkolási gondok megoldása.
Akinek az egész világ köszönheti a parkolóórák megjelenését pedig egy bizonyos Carl C Magee volt, neves újságíró és jogász, aki mint az oklahomai kereskedelmi kamara közlekedésügyi vezetője találta ki fizetős parkolás bevezetését. Azért, hogy az ott lévő üzletek előtt mindig legyenek szabad parkolóhelyek, amit addigra már az ott dolgozó emberek foglaltak el.
Bár sokaknak nem tetszett, hogy közterületen fizetni kell a parkolásért, az ötlet nagyon gyorsan elterjedt az Egyesült Államok többi városában is, és az 1940-es évek elején már több mint 140 ezer darab parkolóóra volt szerte az országban.
A parkolóóra azóta is jelen van minden nagyvárosban – Budapesten az elsőt 1972-ben állították fel, amikor már a százezret is elérte a főváros útjain guruló magántulajdonú autók száma – bár az akkori teljesen mechanikus szerkezeteket a nyolcvanas évektől kezdve felváltották az elektromos és digitális eszközök, amelyek már bankkártyát is elfogadtak.
A parkolóórák azonban egyre inkább elavult megoldásnak kezdenek tűnni, amikor már nincsen szükség összekuporgatott aprópénzeket dobálni az automatákba, hiszen pár gombnyomással már mobiltelefonon keresztül is kényelmes el lehet intézni a fizetést