Média

Magyarok nyerték a kommunikációs világ Oscarját

effie_index_independent_agency
effie_index_independent_agency

Az Effie Effectiveness Index alapján a budapesti székhelyű, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő ACG Reklámügynökség lett a világ leghatékonyabb független ügynöksége. A nemzetközi versenysorozat mára a marketingkommunikáció hatékonyságának és teljesítményének szimbólumává vált, a kommunikációs iparág Oscar-díjaként tartják számon. Az ACG a lista alapítása óta negyedik alkalommal érte el ezt a helyezést.

A reklámok hatékonyságát mérő Effie Effectiveness Index lista összeállításakor a világ több mint 40 országban megrendezett Effie verseny 3476 döntőbe jutott nevezését értékelték egy többlépcsős, a korábbinál szigorúbb és fókuszáltabb elbírálási folyamat során. Ennek eredményeképpen az ügynökségeket 2017-es teljesítményük alapján rangsoroló lista „leghatékonyabb független ügynökségek” kategóriáját – mint az a New York-i sajtóközleményből is kiderült – 76 ponttal, immáron harmadik éve az ACG vezeti, emellett pedig az összesített regionális listán egyetlen független ügynökségként hatodik helyezést ért el.

A mérhető hatékonyság és eredményesség kulcsa a hosszútávú ügyfél-ügynökségi kapcsolatokban rejlik. Az ilyen együttműködések során van lehetősége egy ügynökségnek minőségi módon elmélyedni ügyfele piacában, márkájában, üzleti modelljében, vállalati kultúrájában. Idő kell ahhoz, hogy átlássuk és megértsük ügyfeleink kihívásait, és hogy valódi partnerként tudjunk együtt dolgozni velük. Az ACG-ben az ilyen minőségi kapcsolatokban hiszünk, erre építettük teljes üzleti modellünket

– mondta az elismerés kapcsán Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség alapító-ügyvezetője.

Energiáinkat nem égetjük el folyamatos tenderezéssel. Ritkán és csak márka lead pozícióra kiírt, hosszútávú együttműködést biztosító megmérettetéseken indulunk el – ezzel is védve meglévő, értékes ügyfélkapcsolatainkat és szakembereinket. Ügyfeleink mellett partnerként, komplex tanácsadói szerepkörben dolgozunk, teljesen integrált kommunikációs szolgáltatást nyújtva nekik. Hisszük, hogy ez a sikerünk titka

– folytatta az ügyvezető.

Az idei év számunkra a megújulásról és a további szakmai fejlődésünkről szól, mindent e célnak rendeltünk alá, hiszen a kommunikációs iparágban a legnagyobb feladat már az, hogy lépést tartsunk a trendekkel, hanem az, hogy megelőzzük azokat. Az ACG-nél folyamatosan arra törekszünk, hogy kreatív, újszerű megközelítéssel, eredményesen működő megoldásokat fejlesszünk. Ez a nemzetközi elismeréssorozat is annak a bizonyítéka, hogy jó irányba haladunk

– ezt már Nagy László, az ügynökség kreatívigazgatója tette hozzá, aki elmondta, külön büszkeség számukra, hogy több díj mögött ügyféllel közös termékfejlesztés áll. A Soproni IPA – ami a sörpiac eddigi legsikeresebb innovációjának számít – az ACG és a Heineken Hungária marketing és innovációs szakembereinek közös munkájának eredménye, ahol ügynökségként már a termékfejlesztés mögött álló insight felkutatásában is aktívan részt vett az ACG.

Mérő Ádám. Fotó: 24.hu / Fülöp Dániel Mátyás
Új tag az MRSZ elnökségében
Ismét teljes létszámú a Magyar Reklámszövetség 24 tagú elnöksége.

A most kihirdetett rangsor alapjául szolgáló Effie versenyre az ügynökségek az ügyfelek számára készített termék- és szolgáltatáskampányokkal, illetve aktivitásokkal nevezhetnek, de a végeredményben az auditáltan mért hatékonyság, működőképesség a döntő szempont; ez lehet image, sales érték vagy volumen alapú. A nevezési anyagoknak nagyon szigorú kritériumrendszernek kell megfelelnie, tartalmaznia kell a feladatot, a hozzárendelt célkitűzéseket, a releváns, mérhető piaci és konkurens adatokat, a budget méretét, valamint a megoldás és az elért eredmények részletes bemutatását.

Az Effie listáján a kereskedő kategóriában egyébként az Unilever, márka kategóriában a Pepsi nyert. A holdingcégek között a WPP, míg az ügynökségi hálózatok között a McCANN Worldgroup végzett a lista élén. Egyéni ügynökség kategóriában a Sancho BBDO (Bogota) nyert.

A kormány Ne hagyjuk tévékampányának egyik részlete
Nyolcszor többet költ az állam 2010 óta tévéreklámokra
Ennek is tulajdonítható, hogy míg a hazai tévés reklámbevételeken belül 2009-2010 körül még csupán 2-3 százalék volt az állami reklámköltés aránya, 2017-re ez az arány 12 százalékra ugrott.
digitális média, online reklámpiac
Külföldre vándorló magyar online pénzek
A magyar digitális média reklámbevételeinek ma már több mint fele külföldi tulajdonú cégekhez kerül. Látványos ábrák a hazai digitális médiaiparról.
Nagyot nőtt a magyar reklámtorta
Még a sajtópiaci bevételek is emelkedtek. Az állami reklámköltések növekvő mértéke érdemben befolyásolta a piac alakulását.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik