Többször is beszámoltunk róla, milyen rosszul teljesít a TV2 manapság. Épp a napokban írtuk meg például, hogy miután a rossz nézettségi mutatók miatt levették az Annyit ésszel, mint erővel című műsort a képernyőről, a helyére került Extrém Activity-vel sem tudott érdemben javítani a csatorna, hiszen a TV2 nézettsége körülbelül negyede volt az RTL Klubnak a 18-49-es korosztályban hétfőn este. Korábban Jakupcsek Gabriella Egymás szemében című műsorát is nagyon hamar lekapták a képernyőről, de a csatorna gyengélkedésére utaltak a március végi hírek is, amikor az RTL konkrétan a 18-49-es korosztályban több mint ötször nagyobb, 20,9 százalékos közönségarányt tudott felmutatni, mint a TV2 4 százaléka. A TV2-t még a Cool Tv és a Film+ kábelcsatornák is megelőzték, és nem sok híja volt, hogy az RTL II-től is kikapjon a TV2.
Ilyen hírek hallatán nem csoda, ha az iparágban egy ideje az a szóbeszéd járja, hogy előbb-utóbb kereskedelmi problémákat is okozhat, hogy a TV2 nem hogy nem tudja megelőzni az RTL-t, ahogyan azt Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója a tavaszi műsorrend beharangozásakor egy februári sajtótájékoztatón ígérte, de egyre inkább erőtlennek mutatkozik a csatorna a piac többi szereplőjével szemben. Konferenciák folyosóin ma már pletyka szinten arról beszélnek: a TV2 reklámidejét annak tulajdonosváltása óta értékesítő Atmedia sales house számára akár már tavasszal problémát okozhat, hogy nem tudja megfelelően kifuttatni azokat a televíziós hirdetői kampányokat, amelyeket a hirdetők a TV2-re kötöttek le, mivel a csatorna nem tudja teljesíteni a berendelt GRP-kat, vagyis nem látják annyian a reklámokat, mint amennyit a megrendelők várnak. Ha nem tudják kifuttatni a kampányokat, az az Atmedia számára is súlyos presztízs- és anyagi veszteség lenne.
Ma már csomagban vásárolnak reklámidőt a hirdetők
Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezetője azonban egyáltalán nem lát okot aggodalomra. Megkeresésünkre azt válaszolta, hogy az általunk feltett kérdés mintha időben visszamenne a 2000-es évek első felének megfelelő paradigmához, és leszűkíti a TV2-RTL Klub párharcára a piaci versenyt, miközben 2017-ben már a tévés hirdetési piac nem így működik. Az Atmedia ugyanis a hirdetők számára egy teljes portfóliót ajánl, amelyben a hirdetők választhatnak különböző termékek (csomagok) közül, illetve van lehetőség egyedi tévécsatornák választására is az értékesítési rendszerüknek megfelelő áron.
Csoportszinten még nőtt is a TV2
Lukács Csaba kitért arra is, hogy a TV2 már egy ideje “csak” az egyik (bár tagadhatatlanul fontos) csatornája a TV2 Média Csoportnak, hiszen a TV2-t is ideszámítva jelenleg már 11 tévécsatornája van Andy Vajna vállalatának.
Ez a növekedés teljes mértékben megfelel a terveinknek, hiszen a képviselt portfóliónk teljesítménye a vártak szerint alakul, így ennek megfelelően a kampányszállítások is a terveknek megfelelően történtek.
Az ügyvezető hozzátette: az Atmedia 2010-es indulása óta portfóliót kezel. Úgy látja, a hirdetőik számára ez már maga biztosíték, hiszen a működési modellben az elmúlt évekhez képest nem történt változás, és kollégáik kiváló ismerői a rendszerüknek, mely eddig rendszerszinten a megrendelt nézettséget a hirdetőknek leszállította.