A Nielsen Közönségmérés most publikált, de még 2016 őszén elkészített felmérése szerint ami az összes magyar tévés háztartás 91 százaléka. Analóg kábeles vétel 661 ezer háztartásban volt elérhető, több mint 3 millió háztartás pedig valamilyen digitális platformon keresztül fogta a televíziós adásokat, ezen belül az IPTV-vel rendelkező háztartások száma meghaladta a félmilliót (a háztartások egyidejűleg több vételi móddal is rendelkezhetnek).
Együtt terjed az időeltolásos tévézés és a digitális vétel
A Nielsen adataiból azt is megállapítható, hogy a digitális vételi mód folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években. A digitális kábel vételi móddal rendelkezők aránya 2014-ben 23,2 százalék, 2015-ben 27,4 százalék, 2016-ban pedig 33,9 százalékot ért el. Bár az IPTV vételi móddal rendelkező háztartások aránya is növekedett az elmúlt három évben, ez a növekedés nem volt olyan dinamikus, mint amit a digitális kábletévé esetében tapasztaltak. Ezzel párhuzamosan a szolgáltatói digitális parabola (műholdas tévé) aránya nem változott, míg a digitális földi vétellel rendelkezők aránya csökkenést mutatott.
A háztartások harmadában kettő készülék van
A vizsgált időszakban a tévés háztartások 56 százaléka rendelkezett egy tévékészülékkel. A háztartások 32 százalékában két készülék volt használatban, 11 százalékban pedig három vagy még több.
LCD, plazma, LED, MPEG4
A készülékek technológiai jellemzői 2015-höz képest tovább javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 56 százalékról 65 százalékra emelkedett, de hasonló mértékben nőtt az MPEG4-es tunert tartalmazó készülékek aránya is. Okostévével (smart tv) 18 százalék rendelkezett.
Lassan terjed a 3D, elöregedőben a készülékek
A 3D tévékészülékek elterjedése nő a leglassabb ütemben: a háztartások mindössze 8 százalékánál van. A háztartások több mint egyharmadában a tévékészülék legfeljebb 3 éves, 42 százalékuknál 4-10 éves, és a háztartások közel 20 százalékánál ennél is régebbi volt.
Számít a méret
A legnagyobb képátmérő tekintetében a háztartások megoszlása nagyjából egyenletesen alakult: 23 százalékuknál legfeljebb
55 cm, további 22 százaléknál 63 vagy 72 centiméteres, 25 százalék esetében 82 cm volt a tévékészülék képátmérője, és 94 cm-es vagy nagyobb tévékészülékkel minden harmadik háztartás rendelkezett.
2016 őszén a magyar tévés háztartások 66 százalékában volt jelen valamilyen számítógép, és ezek többségénél már nem, vagy nem kizárólag hagyományos PC-t használnak. Mobiltelefont a háztartások 91 százaléka használt, melyek több mint felében okostelefon volt. A háztartások kétharmadában van internet kapcsolat, amit a háztartásban élők különböző eszközökön keresztül érnek el. Ezek közül a legdominánsabb a mobiltelefon 50 százalékkal, utána következik a laptop 43 százalékkal, majd az asztali számítógép 38 százalékkal és végül a tablet 15 százalékos aránnyal zárja a sort. 2016 őszén a táblagép elterjedtsége a 2015-ös adatokhoz képest minimális növekedést ért el, és továbbra is csupán a családok 3 százalékánál használtak egynél többet, állapította meg a felmérés.