Média

Szextémájú oldal mögé állt be a Telenor

A távközlési óriás által támogatott Yelon szexedukációs okostelefon-alkalmazás és weboldal célcsoportjába a 10-18 évesek tartoznak.

Yelon néven indult szexedukációs okostelefon-alkalmazás és weboldal, mely a 10–18 éves fiatalok testképével, kapcsolataival, szexualitásával összefüggő kérdéseire igyekszik tényszerű válaszokat adni. Az anonim chaten a fiatalok névtelenül tehetik fel kérdéseiket, és személyre szabott válaszokat kapnak szakemberektől. A yelon.hu/szuloknek címen elérhető aloldalon pedig a felnőttek, tanárok, családtagok találnak tabumentes válaszokat a szexuális nevelés kényes kérdéseire.

Az oldalon efféle kérdésekre is igyekeznek válaszokat adni:

  • Mi az a szex?
  • Ha sokat borotválkozom, sűrűbb lesz a szakállam?
  • Az osztálytársam már használ dezodort, nekem is kellene?
  • 14 éves vagyok, és még nem jött meg. Akkor már soha nem is fog?
  • Hogy mondjam meg a szüleimnek, hogy a barátomnál szeretnék aludni?
  • Még mindig szeretem. Mit csináljak?

Mobilon élik életüket a fiatalok

A site elindítását azzal magyarázzák, hogy az elmúlt 10 évben született gyerekek már az anyaméhben elkezdik az online életet, amikor a szüleik az ultrahangképet kiposztolják a közösségi médiában. Az első internetes élményre pedig már 2 éves koruk előtt sor kerül online mesenézés, zenehallgatás, telefonálás formájában. Számukra maguktól értetődő, hogy a szexualitással kapcsolatos kérdésekre a választ az interneten keresik. Az iskolai felvilágosító órákra a gyerekek harmada számára „túl későn” kerül sor, ezzel szemben az európai statisztikák szerint a 7–10 éves korosztály 3. leggyakoribb keresőszava a pornó. A gyerekek természetes módon érdeklődnek a saját és a másik teste iránt, de megfelelő információforrás hiányában tudásvágyuk veszélyes helyzetekbe sodorhatja őket.

A Telenor egy közelmúltban végzett felmérése szerint a 6–15 éves gyerekek 87 százaléka a rendelkezik valamilyen mobiltelefonnal, több mint háromnegyedük (83 százaléka) zsebében pedig már internetezésre is alkalmas okostelefon lapul. Ez hatalmas lehetőség a fiatalok számára, hogy az őket érdeklő témákban információhoz jussanak, ugyanakkor sokszor nehéz megítélni egy információforrás hitelességét. A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány csapatát alkotó, gyermekjogban és gyermekvédelemben komoly múlttal rendelkező szakemberek már kezdeti lépésektől fiatalok bevonásával fejlesztették ki az új felületet.

A szolgáltatással a gyerekek az ország bármely pontján életkoruknak megfelelő, hiteles információhoz juthatnak az őket legjobban érdeklő témákról, a testi változástól a párkapcsolati kérdéseken át a pornóig. Az oldal eddig tesztüzemmódban működött, de 2017 februárjától hetente frissülő új tartalmakkal és meghatározott napokon anonim chatszolgáltatással várjuk a tizenéveseket, akiknek kérdéseire az Alapítvány képzett felnőtt önkéntesei válaszolnak

– mondta dr. Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány vezetője.

A fiataloknak már természetes, hogy szinte bárhol elérhetik az internetet, és az okoseszközök is a mindennapjaik részévé váltak. Több kezdeményezésünkkel is támogatjuk a jövő generáció digitális képességinek fejlődését, illetve segítjük őket a tudatos internetezésben, a hiteles információszerzésben. Ezért is volt egyértelmű, hogy a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Yelon projektje mögé állunk, amiben az alapítvány szakembereinek kiemelkedő szakmai háttere a mobiltechnológiával társul – és a fiatalok profitálhatnak belőle

– emelte ki Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

A Yelon a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány projektje, és a Telenor támogatásával jöhetett létre.  A Yelon program pro bono partnere a Partos & Noblet Lovells, kreatív kampányát a HPS készítette.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik