Kultúra

Kicsit kínos a Demjén-musical, de tudunk vele élni

InterCom
InterCom
A Demjén Ferenc slágerei köré írt musical, a Hogyan tudnék élni nélküled? világa elég vonzó és napfényes ahhoz, hogy a zenés jelenetek kisebb szakmai hibáit és a generációkon átívelő történet makacs jelentéktelenségét is elnézzük neki. Demjén dalai egyszerűen annyira ellenállhatatlanok, hogy önmagukban képesek megteremteni a boldogabb múlt fikcióját, amikor az élet könnyű volt és kalandos, mint a Balaton-parti vakáció. Kritika.

Az a Demjén Ferenc slágerei köré írt filmmusical szerencséje, hogy karácsony előtt mutatják be.

Tél van, Trumpot újraválasztották, négyszáztíz forint körül van az euró, és ha nem indul el a vonat, ami mostanában gyakran megesik, a szívünk majdnem megszakad. Mindjárt vége van az évnek, kicsi, és ilyenkor pontosan arra van szükségünk, hogy a moziban fiatal és szép magyar színészek több évtizedes, de (illetve: pontosan ezért) kifogástalan popdalokra tátogjanak, biztonságos távolságban bármiféle aktuális panaszunktól.

InterCom

Orosz Dénes negyedik nagyjátékfilmje, egyúttal negyedik romantikus vígjátéka a felejtés és az emlékezés párhuzamos lehetőségét ígéri. Elfelejthetjük, hogy mennyi bajunk van, és visszaemlékezhetünk a kilencvenes évekre, amikor még úgy volt, hogy bármi lehet belőlünk.

Jelzésértékű, hogy két olyan magyar film, a Kék Pelikan és a Hogyan tudnék élni nélküled? foglalja keretbe az évet, amely a rendszerváltás utáni Magyarország nagy reményeiről szól. Mint minden kollektív élményünkhöz, ennek a zsibongó korszaknak az emlékezetéhez is passzol egy Demjén-szám: „El kell, hogy engedj”.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!
Ha még nem vagy a 24 Extra előfizetője, ismerheted meg a csomagokat.

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Olvasói sztorik