Nem lehet egyszerű egy olyan népszerű és meghatározó sorozat után, mint a Csajok (Girls) egy újabb mérföldkövet lerakni az asztalra. Lena Dunham és Jenni Konner párosának nem is sikerült, képtelenek voltak megugrani a saját lécüket, és egy parttalan túrázásra vittek minket. A Kemping (Camping) című produkcióban – a koncepció egy azonos című brit sorozat alapján készült – a meztelenkedés maradt, de három rész után így sincs semmi értelme: boldogtalan emberek boldogtalanul sátraznak.
A Csajok nagyon megosztotta a közönséget, de mégiscsak fontos pillanat volt a televíziózásban. Ugyanúgy szükségünk volt rá, mint a Szex és New Yorkra vagy akár Maffiózókra, ha már a legikonikusabb sorozatokról beszélünk. Egyszerre lehetett Hannah Horvath (Lena Dunham) karakterét szeretni és gyűlölni, egyszerre lehetett rákattanni a részekre, miközben a befejezésért könyörögtünk. Azt viszont senki nem veheti el az alkotó, főszereplő, író, rendező Dunhamtől és a producer, író és rendező Jenni Konnertől, hogy kellett a tökéletesség elleni harcban egy ilyen őszinte megvilágítás. Dunham levett magáról mindent, ami az elején jogos volt, majd a céltalanságba fulladt az állandó pucérkodás. És ezt az új sorozatánál sem engedte el.
A Kemping egy rend-és szervezőmániás feltörekvő influencer anyuka, Kathryn (Jennifer Garner) körül forog, aki a férje, Walt (David Tennant, Jessica Jones) 45. születésnapját szervezte össze egy táborba a fiukkal, Orvisszal (Duncan Joiner). Meghívta a testvérét, Carleent (Ione Skye), és a gyógyuló alkoholista és drogfüggő férjét (Chris Sullivan), aki amúgy az egyetlen értékelhető alak a társaságban, mással tuti, hogy nem ülnénk le egy kávéra sem. Aztán ott van Walt egyetemi barátja, George (Brett Gelman) és az élettársa, Nina-Joy (Janicza Bravo), illetve a válófélben lévő Miguel (Arturo Del Puerto) és a hippi, aromaterápiás új nője, Jandice (Juliette Lewis).
A részek nem a kempingezésről szólnak, hanem arról, hogy Kathryn mindenki életét megnehezítse: mindeközben neki sem egyszerű, hiszen egy nőgyógyászati betegség miatt eltávolították a méhét.
Kathryn a fiát megfojtja a szeretetével, a férjével nem hajlandó lefeküdni, a barátait idegesíti, és képtelen elviselni, ha valami nem a tervei szerint halad. Sokkal inkább lelkileg sérült, mint fizikailag. De hiába a szuper színészgárda, nem tiszta a sorozat célja, mire akar tanítani minket a Kemping azon kívül, hogy egy-egy nő tetőtől talpig levetkőzik. Nem tudunk azonosul a főhős tragédiájával, nincs mentsége, annyira idegesítő, viszont a csapat többi tagjához sem kerülhetünk közel. Szinte olyan kellemetlen nézni a részeket, mint amilyen kellemetlen lehet a feldolgozott hétvége a táborban. A humort is csak nyomokban találni.
Valami olyasmi lehetett az eredeti törekvés, hogy egy hosszú hétvégének álcázva ismerjünk meg különböző házasságokat, kapcsolatokat és problémákat, de amint megnézünk egy részt a Kempingből, hatalmas a káosz. Igazából jól esne beordítani a szereplőknek, hogy az lenne a legszerencsésebb, ha békén hagynák egymást, ja, és eszükbe se jusson még egyszer együtt üdülni!
Kemping (Camping), 2018, HBO, nyolc rész (most tartunk a harmadiknál), 24.hu: 4/10