A Michal Dvořák cseh zenész és producer, a hegedűvirtuóz Jaroslav Svěcený, valamint a fiatal japán animátor, Kosuke Sugimoto közös munkájaként létrehozott Vivaldianno eszközeivel képes arra, hogy a klasszikus zene iránt nem fogékonyakat is bevonzza az előadótermekbe, és maradandó szórakozást nyújtson nekik.
Az ötletgazdák ennek eléréséhez természetesen megragadták a rendelkezésre álló modern eszközöket, így a zenekar mögött az egész koncert során a művekhez igazított háromdimenziós animációkat láthatunk, a tételek közti, a zeneszerző életének főbb fejezeteit bemutató átvezetést pedig a tucatnyi alkalommal a zenekar elé eresztett áttetsző vásznon megjelenő maszkos narrátorok segítségével ismerhetjük meg.
Az egész képet pedig egy kifinomult fényrendszer teszi még élvezetesebbé:
Az eljátszott tételek sem maradtak érintetlenek, hiszen némi könnyűzenei kísérettel finoman modernizálták őket – ettől a Négy évszak persze továbbra is Négy évszak marad, de a klasszikus zenére nyitó közönség ebben a formában jóval könnyebben megemészti a három évszázados darabokat.
Ez elsőre olvasva minden bizonnyal iszonyatosan komplexnek tűnik, de az előadás tényleg képes volt összeállni egy korrekt ívvel rendelkező másfél órás művé, így boldogan elküldenénk rá a barokk zenét néhány kivételtől eltekintve hangos nyikorgásnak tituláló ismerőseinket, hiszen
Akkor sem kell azonban aggódnia, ha szereti a komolyzenét, vagy épp Vivaldi műveit, hiszen a művek újraértelmezése, vagy efféle modernizálása nem igazán sérti a barokk zenét, mindössze közelebb hozza azt a XXI. századi emberhez.
A koncert érdekessége, hogy a cseh zenészekből álló zenekar mellett az év végén induló európai turné során az adott ország zenészei, így a sort nyitó november 13-i budapesti előadáson néhány hazai muzsikus is a színpadra kerül majd.
Az előadáson a korábban Hans Zimmer oldalán már nálunk járt, a zeneszerzővel évek óta együtt dolgozó csellócsillag, a sanghaji Tina Guo is feltűnik majd – Guo korábban Stevie Wonder, Al di Meola, Carlos Santana, vagy épp a Foo Fighters mellett tűnt már fel a világ színpadain, a modern köntös tehát egészen biztosan nem lesz ismeretlen számára.