A legfrissebb adatok szerint a világon nagyjából 2,1 milliárd ember internetezik, amiből immáron 513 millió kínai. Ez éves szinten 12,2 százalékos növekedést jelent, vagyis a teljes lakosság 38,3 százaléka kapcsolódik a kelet-ázsiai országban a világhálóra.
Ez utóbbi adat azért kiemelkedően fontos, mert Kína még így is jelentősen le van maradva például az Egyesült Államoktól, ahol 78,2 százalékos az internet-penetráció, ugyanígy Dél-Koreától és Japántól is, ahol 77,3, valamint 75,5 százalék ez az arány – Magyarország egyébként nem áll rosszul a kb. 62%-os arányával
Természetesen az internetezők szociológiai eloszlása nem homogén, az információs szakadék még mindig óriási: míg a pekingi lakosok több mint 70 százaléka rendelkezik netkapcsolattal, ez az arány a legszegényebb, dél-nyugat Kínában fekvő Kujcsou tartományban mindössze 24,2 százalék.
A kínai internetezők csaknem fele, mintegy 250 millió fő mikroblogolt 2011 végén, vagyis 2010-hez képest több mint négyszeresére nőtt a rövid üzenetek közélésére épülő szociális platformot használók száma – nem hiába költöznek a nyugati celebek is a Twitter kínai megfelelőire.
Ha ez így halad tovább, tényleg érdemes lesz kínaiul tanulni, ha az ember netezni akar.