A Langmár Kommunikáció vezetője szerint a céges kommunikációnak akkor van igazán értelme, ha folyamatos. A lényeg éppen az, hogy az ügyfelek érezzék: rendszeresen gondolnak rájuk, és valóban értékes kapcsolatot jelentenek a társaság számára.
„A vállalkozók közül máig sokan hiszik, hogy elég évente egyszer elismerni a legjobb vevőket, vagy küldeni egy karácsonyi üdvözlőlapot. Ez olyan, mintha kipipálnánk egy kötelező kört, de nincs mögötte valódi törődés és gondolat” – mondta Langmár Zsuzsa
A kukában landolhat a levelezőlap
Sokan nem is gondolnak bele, hogy karácsonykor a cégek dolgozói raklapszámra kapják a hasonló köszöntéseket. Érthető, hogy a tizedik üdvözlőlapot már az „Igazán nem kellett volna!” felkiáltással dobják ki a kukába. A szakember szerint az sem lenne túlzás, ha a vállalkozások akár negyedévente meglepnék a legjobb ügyfeleiket valamilyen apró figyelmességgel.
Minden napra juthat egy jó alkalom
De mégis hogyan lehetne kitűnni a tömegből, hogy az év végi üdvözlőlap ne a kukában landoljon? A kommunikációs szakértő azt javasolja, hogy találjunk más apropót a kapcsolatfelvételre. Szinte minden napra jut valamilyen világnap, ami egy adott szektor számára fontos, így érdemes lehet ezekhez kötni a kommunikációt.
Akár a közelgő Halloween vagy a Black Friday is jó apropó lehet, de az is, ha cégünk alapítási évfordulóját, növekedését, sikereit osztjuk meg a partnereinkkel, és az ügyfeleinknek valamilyen meglepetéssel kedveskedünk. Apropót adhat az ajándékozásra akár a Valentin-nap, az anyák napja vagy bármilyen alkalom, amikor a cégvezetőket nem árasztja el a karácsonykor szokásos üdvözletdömping és boráradat. A lényeg, hogy merjünk kicsit mások lenni, különbözni az átlagtól.
Járványhelyzet: a hősök köztünk élnek
„Szeretném, ha néhány vállalkozó a karácsonykor szokásos ügyféllátogatást előrehozná novemberre. Decemberben sok iparágban nincs megállás: egy cégvezetőnek gyakran egy órája sincs egy-egy partnerére. Kiemelhet az átlagból, ha az ajándékozási szezon előtt keressük fel az ügyfeleinket” – emelte ki Langmár Zsuzsa.
Szerinte a lényeg, hogy őszintén tudjuk elismerni a partnereinket, akik cserébe azt érezhetik, valóban figyelünk rájuk. Az örömre pedig okot adhat, hogy az egyes covid-hullámok után sok vállalkozásnak emberfeletti erőfeszítéssel sikerült talpra állnia.
„Ilyenkor az üzenet akár az is lehet a partnereink felé, hogy ’A hősök köztünk élnek!’. Elismerhetjük őket ebben a helyzetben, hiszen 2020 óta a magyar vállalkozók hosszú küzdelmet folytatnak, hogy megtartsák a kollégáikat, és sikereket érjenek el ebben a gyorsan változó környezetben” – tette hozzá a szakember.