Gazdaság

Drága dráma a magyar utakon

Az utak állapota nem tükrözi, mekkora bevételei vannak az államnak a közlekedésből.

Csak a magyar közúthálózat 10-15 százaléka van jó, megfelelő állapotban – írja az Euronews a Magyar Közút Zrt. szóvivőjére hivatkozva. Pécsi Norbert szerint az utakat folyamatosan javítják, de a közúthálózat mintegy 52 százalékán csak a teljes felújítás jelente megoldást.

A magyar főúthálózat a hetvenes, nyolcvanas épült ki, nem ekkora forgalomra tervezték. Bár a több jármű jóval nagyobb bevételt  (súlyadó, benzinárba beépített adó, útdíj) jelent, ez nem látszik az utak állapotán.

Volt autós, aki szerint az M1-es használatáért inkább neki kellene pénzt kapnia. 

Zách Dániel közlekedési szakértő a hírcsatornának azt mondta, az M1-es, M3-as bizonyos szakaszai valóban nem tükrözik sem azt, mekkora bevételei vannak az államnak a közlekedésből, sem azt, hogy az infrastruktúra fejlesztésre rengeteg uniós pénzt kaptunk.

Korábban Gulyás Gergely miniszter a falvakba vezető alsóbbrendű utak felújításával indokolta, hogy drágul az e-útdíj és 10 napos sztrádamatrica. 

Ezekben a díjkategóriákban drágulnak a 10 napos autópálya-matricák
Az árakat október első napján emelik meg. 

Kiemelt fotó: Thinkstock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik