Váradi József a legfrissebb Figyelőben arról beszél, hogy jövedelmezőség szempontjából a Wizz Air már kiheverte a Brexitet. Nagy-Britannia távozása az EU-ból egyetlen kézzelfogható hatással járt, a font jelentősen meggyengült az euróhoz képest, de az elmúlt hetekben már a brit hálózatuk is ugyanazokat az árréseket produkálja, mint egy éve, a brit piac kereslete pedig legalább olyan robusztus, mint a népszavazás előtt volt.
A következő években is a Wizz Air és a Ryanair lesz az a két vállalkozás, amelytől növekedés várható. Ez a versenyhelyzet pedig jó mindenkinek. A vezérigazgató az általuk szponzorált félmaratonról azt mondja, az utcai futás összhangban van azzal, amit a légitársaság képvisel, így alkalmas a márkaüzenet tolmácsolására. Szerinte a légi közlekedésnek mindenki számára elérhetőnek kellene lennie.
Próbálunk életminőséget javítani azáltal, hogy elérhetővé tesszük a világot az emberek számára. Az utcai futás is pont ilyen. Senkinek nem lejt a pálya, mindenki az idővel szemben fut, és jobb életet lehet élni, ha egészségesek vagyunk, sportolunk.
„Ezzel valamit kezdeni kell”
Mivel a cégközpont Genfben van, Váradi József ott bevándorlónak számít. Svájcban két éve megszavazták a bevándorlás korlátozását, de a társaság pont úgy működik, mint korábban. Október 2-án elmegy szavazni. Szerinte a migráció ügyében több szempont ütközik.
A szabad munkaerő-áramlásnak óriási előnye van a hosszú távú gazdasági fejlődés tekintetében. Ugyanakkor annak meg komoly negatív aspektusai lehetnek, ha nagymértékű kulturális különbségek jelennek meg egy-egy rendszerben. Látjuk a nyugat-európai migráció kapcsán, hogy kialakultak feszültségpontok, amikor bizonyos kultúrák nem tudnak integrálódni egy másikba.
Ezzel valamit kezdeni kell.
Az üzleti köröket nem az Orbán-kormány menekültpolitikája érdekli, hanem a jogi környezet, a befektetések gazdasági kilátásai. A Wizz Air még nem kapott olyan megkeresést, hogy vegyen részt a migránsok hazaszállításában. Ha kapnának ilyet, megvizsgálnák, döntenének, hogy részt kívánnak-e venni benne. Az üzletember a munkaerőhiányt a gazdasági fejlődés normális velejárójának tartja.
A fejlődés magával hozza a gazdasági migrációt. Az teljesen normális, hogy ha van egy felfutás Nyugat-Európában, az elkezdi szívni munkaerőt Közép-Európából.
Szerinte a lengyel-ukrán példa is azt mutatja, hogy ez továbbgyűrűzik keletre, így több hullámú migrációra kell felkészülni. Ez vár Magyarországra is. A Wizz Air még sohasem törölt járatot a személyzet hiánya miatt.
A mi olimpiánk, a mi légitársaságunk
Nemcsak légitársasági vezetőként, hanem közgazdászként is a budapesti olimpia híve. Az hihetetlen lökést adhat a régió fejlődésének. Ésszerű beruházásokkal, jó finanszírozási, fejlesztési tervvel azt meg kell csinálni. A foci Eb-re 11 szurkolói járatpárt indítottak, de a profitnál fontosabb volt, hogy ki tudják nyilvánítani az ország iránti hosszú távú elkötelezettségüket.
Fontos, hogy tudjuk integrálni a saját ügyeinket azokkal a kérdésekkel, amelyek foglalkoztatják, felrázzák a magyarokat.
Ő is ott volt minden meccsen, szereti a focit, őt is elkapta a láz. Ez személyes ügye. Az már nem, hogy azt szeretné, ha a magyarok úgy néznének a Wizz Airre,
hogy ez a mi légitársaságunk.
Az interjúban Váradi József elárulja, hogy a fapados jelző, csak a magyarban kesergő, mindenhol másutt pozitív kicsengése van, a külvilág elismeri például, hogy most kapták meg a bizonyítványt, amely a legmagasabb repülésbiztonsági üzemeletetési sztenderdeknek való megfelelést igazolja és Európa legfiatalabb flottája az övék. A Wizz Air törli a legkevesebb járatát, és az érkezési pontosságuk is átlagos.