A szakmai szervezetek szerint a médiapiac ilyen mértékű szabályozása szakmailag indokolatlan és a teljes gazdaság számára veszélyes.
A szakmai szervezetek az MTI-hez csütörtökön eljuttatott álláspontjukban ismertetik: a 2016. évi központi költségvetés megalapozásáról szóló törvényjavaslat 10. pontjában, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló törvény módosítása egyes paragrafusaiban megfogalmazott javaslatok azonnali káros piaci-, gazdasági- és költségvetési következményeket vonnak maguk után.
A Magyar Reklámszövetség, az Interactive Advertising Bureau Hungary, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete és a Professzionális Piackutatók Társasága közös közleménye szerint a megjelent törvénymódosító javaslat indokolatlan mélységben kívánja szabályozni a hazai médiapiac működését. Hozzáteszik, hogy ez előre nem látható veszélyt jelent, miután információik szerint a módosító tervezetet semmilyen hatástanulmány és szakmai egyeztetés nem előzte meg.
A szervezetek szerint a módosító tervezet súlyos piaci hátrányba sodorja a kis- és középvállalkozókat, és elmélyíti versenyhátrányukat a globális szereplőkkel szemben. A tervezett intézkedés a szakmai szervezetek megítélése szerint súlyosan sért alkotmányos és európai uniós irányelveket.
A felkészülési idő nélkül bevezetett esetleges módosítás a piac azonnali instabilitáshoz vezet, amely súlyosan visszaveti a médiaköltéseket, ezáltal az iparági károkon túl súlyos költségvetési bevételcsökkenést is okoz – hangsúlyozzák.
Megírtuk korábban, a Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint a reklámtörvény az ügynökségi bónuszokat érintő része megalapozatlan, árt a kis- és középvállalkozásoknak és felborítja a szakma egyensúlyát.