Gazdaság

Az állam szívesen beszállna egy magyar légitársaságba

malev(960x640)(2).jpg (malév, parlament, )
malev(960x640)(2).jpg (malév, parlament, )

A piac megérett egy nemzeti légitársaság számára a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) támogatná is, hogy az állam kisebbségi tulajdonosként részt vegyen egy ilyen vállalkozásban – írja a Napi Gazdaság.

A három éve becsődölt Malév kapcsán a Napi Gazdaság azt boncolgatta, milyen esélyei lennének egy nemzeti légitársaságnak, ha bele kívánna vágni az üzletbe.

Az NFM-től azt a választ kapták, hogy a kormány változatlanul nyitott a tárgyalásokra minden komoly érdeklődővel, tőkeerős szakmai és külső befektetővel egy új hazai légitársaság megalapításáról, amelyben kisebbségi tulajdonosként akár a magyar állam is részt vállalhatna.

A minisztérium szerint a piaci helyzet lehetővé teszi, hogy a szükséges indulótőkét biztosítani képes, fenntartható üzemeltetési modellel rendelkező üzleti partner sikeresen kísérelhesse meg egy magyar érdekeltségű légitársaság elindítását – derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.

Egy új cég előtt több, jelenleg piaci résként jelentkező lehetőség is nyitva áll: például a tranzitforgalom vagy egyes közvetlen desztinációk (Nyugat-Balkán, Erdély, Észak-Amerika, Távol-Kelet). Az új magyar fuvarozó üzemelési modelljének alapját – a hiányzó összeköttetések megteremtése mellett – esetleg a nyugat-európai gyűjtő-elosztó bázissal rendelkező légitársaságok járataira vagy hálózatára való ráhordás is képezhetné – véli a minisztérium.

Magyarország számos határozott előnyt jelentő adottságot, piaci tényezőt, meglévő értéket és lehetőséget tud felkínálni a befektetőknek. Ezek közé tartozik például Budapest gyűjtő-elosztó funkció betöltésére alkalmas földrajzi elhelyezkedése és az európai viszonylatban is jó infrastruktúrával és szabad kapacitásokkal rendelkező Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – hangsúlyozta a tárca, amely a lap megkeresésére azt is közölte, hogy nem látja esélyét a repülőtér visszavásárlásának.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik